یزد

رئیس کمیته محرومیت زدایی دومین کنگره ملی شهدای استان خبر داد؛

انجام بیش از ۴۰۰ عملیات عمرانی با هدف محرومیت زدایی در استان یزد

رئیس کمیته محرومیت زدایی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: بیش از ۴۰۰ عملیات عمرانی با هدف محرومیت زدایی در راستای کنگره ملی شهدای استان انجام شده است.
پیام مشترک امام جمعه و نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان؛

یاد شهدا بویژه شهدای دهم فروردین را پاس می داریم

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه یزد و نماینده مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت قیام مردم یزد در روز دهم فروردین ماه سال 1357 پیام مشترکی صادر کردند.
رییس اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان خبر داد:

برگزاری جشنواره کشوری «مشق انتظار» در یزد

رییس اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ کشوری «مشق انتظار» ابراز داشت: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور بوده که از نیمه شعبان آغاز و تا نیمه ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

جلب مشارکت مردم و تحکیم روابط زوجین اصلی ترین دستاورد جشنواره «خش خورانه»

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزدگفت: اصلی ترین دستاورد برگزاری جشنواره های مختلف از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی از جمله برنامه "خش خورانه"، جلب مشارکت مردم و تحکیم روابط به ویژه در شرایطی که زوج ها با همکاری یکدیگر در این برنامه شرکت می کنند، است.
معاون فنی مرکز بهداشت استان خبر داد؛

واکسیناسیون پاکبانان یزدی

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت:در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا براساس اولویت بندی وزارت بهداشت تعدادی از پاکبانان استان واکسن کرونا دریافت کردند.
درسال جاری صورت می گیرد؛

برنامه ریزی ویژه در حوزه ورزش کارگری

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در سال جاری برنامه ریزی ویژه ای در حوزه ورزش برای کارگران در سطح استان انجام می دهیم.
معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد گفت: اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان دهم فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان با حضور سردار سلامی برگزار می شود.
معاون عمرانی استاندار یزد خواستار شد؛

طرح اقدام ملی مسکن با پشتیبانی و رفع موانع شتاب گیرد

معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به پیشرفت چشمگیر طرح اقدام ملی مسکن در استان، تاکید کرد: لازم است این طرح در سال جدید با پشتیبانی، رفع موانع و مشکلات، شتاب بیشتری گیرد ‌و باید همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان، صدور مجوزها و اجرای خدمات را تسهیل کنند.
امام جمعه موقت یزد گفت: معظم رهبری شرایط بسیار ویژه‌ای برای رئیس جمهور بیان کردند که اگر مردم این شرایط را در نظر بگیرند و به فرد واجد شرایط رای دهند رئیس جمهوری لایق و توانمند انتخاب می‌شوند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان:

2 خانه مسافر در یزد پلمب شد

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان، از پلمب 2 خانه مسافر متخلف در شهر یزد خبر داد.
امام جمعه بهاباد یوم الله 12 فروردین را عید بزرگ نامید وافزود : یوم‌الله ۱۲ فروردین؛ تحقق عزم و ارادۀ ملی و همدلی و اتحاد عمومی ایرانیان در برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
معاون عمرانی استاندار یزد تاکید کرد؛

تسهیل فرآیند واگذاری اراضی دولتی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به استقرار سامانه سماک و الکترونیکی کردن روند واگذاری اراضی دولتی بر ضرورت تسهیل در روند واگذاری برای استقرار واحدهای تولیدی تاکید کرد.
معاون عمرانی استاندار در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

ورود روزانه حدود ۲۰۰۰ مسافر به استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: آمار نشان می دهد که حدود ۳۱ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شده اند که یا اصالتا یزدی یا غیریزدی های مقیم یزد هستند و بعد از تعطیلات به استان باز می گردند که این آمار نی تواند نگران کننده باشد
یزد‌ازکهن‌ترین مناطق ایران‌زمین و واژه‌ای باستانی است که ریشه در «یشت yast» یا «یزت yazt» و «یسن yasn» به معنای ستایش، نیایش، پرستش ایزد دارد. در پاره‌ای از متون قدیمی، یزد را «دارالعباد» یا «دارالعباده» نیز گفته‌اند. «احمد کاتب» مورخ یزدی قرن نهم هـ. ق نوشته است: «در سال 504 هـ. ق، ملک‌شاه سلجوقی حکومت یزد را به علاءالدوله کالنجار واگذار کرد و آن را دارالعباده نامید.»