با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

نگارخانه تخصصی بارش به بهره برداری رسید

با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نگارخانه تخصصی دانش آموزی در محل دبیرستان ماندگار ایرانشهر افتتاح شد.
تصویر نگارخانه تخصصی بارش به بهره برداری رسید

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، معاون پرورشی و فرهنگی وزرات آموزش و پرورش با قدردانی از استان یزد که در فعالیت های فرهنگی دارای رتبه های برتر در سطح کشور می باشد گفت: حقیقتا استان یزد در عرصه فعالیت های فرهنگی و پرورشی خوش درخشیده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

کاظمی افزود: یکی از ماموریت های مهم آموزش و پرورش زمینه سازی برای رشد و شکوفایی استعداد های قرآنی، فرهنگی و هنری است.

وی بیان داشت: دو اقدام مهم باید صورت گیرد که یکی برنامه ریزی نرم افزاری و دیگری برنامه ریزی سخت افزاری است که در حوزه نرم افزاری تهیه سبد های متنوع فعالیت های قرآنی، هنری و فرهنگی متانسب با ضایقعه های دانش آموزان، می تواند هم زمینه جذب آن ها را فراهم نماید و هم باعث شکوفایی استعداد دانش آموزان باشد.

وی ادامه داد: برای نتیجه دادن برنامه ریزی نرم افزاری باید کانون ها و دارالقرآن ها را به مرکز سقل فعالیت های فرهنگی و قرآنی در استان ها تبدیل نماییم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مورد نگارخانه های تخصصی گفت: تخصیص نگار خانه های تخصصی می تواند زمینه حضور همه علاقه مندان در عرصه های هنر و همچنین زمینه عرضه محصولات فرهنگی، هنری دانش آموزان را ایجاد کند که خود باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان می شود.

وی اظهار داشت: وقتی به محیط مدرسه نگاه می شود تمرکز فقط بر آموزش و فعالیت های آموزشی است و بخشی که فعالیت های آموزشی را می تواند به آموزه های تربیتی تبدیل کند مراکزی مثل کانون ها، دارالقران ها ،اردوگاه ها و نگارخانه ها هستند که موقعیت سازی می کنند و دانش آموز در آن ها تربیت می شود.

لازم به ذکر است نگارخانه تخصصی بارش در حال حاضر 58 اثر وجود دارد که از دانش آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی و هنری ناحیه یک جمع آوری شده است

همچنین فضای این نمایشگاه ۱۰۰ متر مربع می باشد که با توجه به بافت تاریخی و مرکزی این نگارخانه مورد استقبال اهالی هنر قرار خواهد گرفت.

بازدید از نگارخانه و دبیرستان ماندگار ایرانشهر از دیگر برنامه های کاظمی بود.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

280631