معاون پروررشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

راه اندازی ۱۷ قرارگاه مجازی قرآن، نماز و عترت در کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفندماه ۱۳۹۸ تاکنون، ۱۷ قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز در ۱۷ استان کشور ویژه دانش آموزان و فرهنگیان راه اندازی شده است.
تصویر راه اندازی ۱۷ قرارگاه مجازی قرآن، نماز و عترت در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، علیرضا کاظمی روز سه شنبه در مراسم اختتامیه اجلاس سراسری نماز در یزد افزود: امسال با توجه به اعمال محدودیت هایی که زیست بوم جدید پس از شیوع ویروس کرونا پیش روی کشورها از جمله ایران گشود و شرایط برای فعالیت های حضوری با محدودیت هایی همراه شد، به لطف خداوند سبحان پس از راه اندازی شبکه شاد این تهدید تبدیل به فرصت شد.

وی ادامه داد: نه تنها کارهای پرورشی و فرهنگی به ویژه در حوزه قرآن، عترت و نماز تعطیل نشد، بلکه با راه اندازی پایگاه های تخصصی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز و تلاش های شبانه روزی همه همکاران موفق شدیم گام های موثری در راستای تحقق ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی مندرج در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برداریم

کاظمی با اشاره به تشکیل قرا گاه های مجازی فعالیت‌های قرآنی هم افزود: امیدواریم نتایج تولید محتواهای ارزشمند این کار را در فضای مجازی و نرم افزارهای جدید سال آینده ببینیم.

وی با بیان اینکه از مجموع قرارگاه ها پنج مورد آن مربوط به حوزه نماز است، گفت : در تمامی مناطق آموزش و پرورش جشن تکلیف به صورت مجازی برپا و آموزش عملی نماز برای دانش آموزان و افزون بر ۷۰ هزار معلم برگزار شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد : همچنین یک دوره آموزشی به صورت مجازی برای توانمند سازی ائمه جمعه مدارس با محتوای ویژه برگزار شد.

وی افزود: امروز هم در فضای مجازی با استفاده از پویش های مختلفی که راه اندازی شد با این فضای معنوی ارتباط با خدا را به دل خانه ها بردیم و تلاش می کنیم از این ظرفیت بتوان فعالیت‌های میدانی و حضوری در فصای پس‌از کرونا فراهم شود.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه برگزاری اجلاس نماز کاری ارزشمند است، تصریح کرد: در سال‌های قبل اجلاسیه نماز فقط در حد یک اجلاس و با حضور یکهزار نفر برگزار می شد هم اکنون بعد از تاکید مقام معظم رهبری در اجلاس بیستم و هفتم نماز در تمام مناطق آموزش، و پرورش برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد:علاوه بر این جامعه و دستگاه ها نسبت به موضوع نماز حساس شد و امسال هم اجلاسیه دانش آموزی و بحت جشنواره پیوند نماز بین خانه، مسجد و مدرسه برگزار شد.

وی ادامه داد :با توجه به اینکه استان یزد به لحاظ جایگاه خوبی که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی دارد، دبیرخانه اجلاسیه نماز به آن واگذار شد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که از تمام شیوه های اثرگذار در حوزه نماز استفاده شود و این فضا توسعه و تعمیم داده شود.

انتهای پیام/

280629

مطالب مرتبط