یزد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر لزوم فراگیر شدن واکسیناسیون علیه کرونا در استان یزد گفت: تمام دستگاه‌ها امکانات خود را برای اجرای سریعتر این طرح در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: می طلبد شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد با فراهم آوردن مقدمات کار در محلات شهر، اهتمام ویژه ای برای تهیه طرح جامع داشته باشند.
یادداشت/ امروز دشمنان و ایادی دنباله رو آن ها می خواهند بغض چندین قرن ناکامی خویش را برای از بین بردن فرهنگ عاشورایی با بهانه کرونا بر سر شیعه و تفکر والای او خالی کنند؛ چرا خود گزک به دست حسودان و نابخردان بدهیم؟
فرماندار مهریز گفت: با توجه به اینکه ارباب رجوع های کمیته امداد شهرستان مهریز کمترین مراجعات را به فرمانداری دارد لذا از بهترین عملکرد در میان ادارات این شهرستان برخوردار است.
امام جمعه خواستار شد؛

احیای روضه‌های خانگی در یزد

امام جمعه یزد گفت: شیوع کرونا بسیاری از روضه‌های خانگی را تعطیل کرد اما در محرم امسال باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، روضه‌های خانگی را احیا کرد.
رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان یزد اگرچه هیئات مذهبی ما همیشه کارکرد اجتماعی داشته و در موضوعات اجتماعی نظیر دستگیری از نیازمندان، تهیه جهیزیه و.. همواره نقش،ارزنده ایفا کردند اما تا پیش از کرونا برگزاری مراسمات عزاداری آنان بیشتر مورد توجه بوده که با شیوع کرونا این کارکرد با آزاد سازی زندانیان، مشارکت در طرح انفاق مومنانه و ...نمایان تر  به نمایش گذاشته شد.
هشدار مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی یزد:

افراد دارای علائم  سرماخوردگی در مجالس عزاداری شرکت نکنند

مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:  هرفردی علامت سرماخوردگی دارد در هیئات و مجالس حضور پیدا نکند چرا که امسال وضعیت بیماری لزنظرتعداد مبتلایان خطرناک تر است
مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در جمع مداحان و مدیران هئیات مذهبی:

هیچ رسانه ای در دنیا به قدرتمندی هیئات عزاداری نیست

مدیر کل صدا و سیمای یزد گفت: هیچ رسانه ای در دنیا به قدرتمندی، اثرگذاری ، مقبولیت و فرهیختگی هیئات عزاداری نیست و آن هم هیئات عزاداری یزد که چیز دیگری است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد:

مدیران هیئات مذهبی و مداحان، افسران جنگ نرم هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر ادامه مداحان و مدیران هئیلت مذهبی را افسران جنگ نرم خواند و ابراز داشت: امروز جایگاه شما عزیزان جایگاه مهم و تأثیرگذاری است چرا که جنگ نرم به مراتب از جنگ سخت خطرناک تر است.