نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون؛

افزایش اختیارات استانداران آفتی برای مدیریت کشور است

نماینده بزرگترین حوزه انتخابی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اختیارات استانداران و قدرت گرفتن پست‌های انتصابی آفتی برای مدیریت کشور است.
تصویر افزایش اختیارات استانداران آفتی برای مدیریت کشور است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمد رضا صباغیان در گفت گو با خبرنگار پرسون از مهریز، اظهار کرد: افزایش اختیارات استانداران در برنامه سردار احمد وحیدی و قدرت گرفتن پست‌های انتصابی آفتی برای مدیریت کشور است.

وی افزود: قدرت گرفتن پست‌های انتصابی به جای پست‌های انتخابی توسط مسئولین آفتی برای کشور است و باعث تضعیف مردم می شود.

صباغیان با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی رئیس جمهور به مسئله پست های انتصابی کم توجه بوده است ادامه داد: افزایش اختیارات استانداران به جای اختیارات شوراها و نهادهایی که با انتخاب مردم سر و کار دارند، می تواند معزلی برای اداره کشور باشد.

وی در قدرت دهی درست به دستگاه های دولتی عنوان کرد: امروز اگر به پست‌های انتصابی قدرتی می‌دهیم نباید منتخبان مردم را نادیده می گیرند و نهادهای انتخابی نظیر شوراها تضعیف شوند

صباغیان با بیان اینکه تضعیف منتخبان مردم، تضعیف مردم است گفت: فرمانداران که وظیفه نظارت بر دستگاه های اجرایی را دارند نباید در انجام کارها دخالت کنند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: قدرت دادن بی مورد به دستگاه بی‌توجهی به مردم است و این همان وضعیت خان و خان زادگی است.

صباغیان اذعان کرد: ما انقلاب کردیم تا اینکه مردم در انتخاباتی که انجام داده اند سهیم باشند نه اینکه قدرت دست افراد دیگری باشد.

وی با بیان اینکه جایگاه احزاب در برنامه های وزیر پیشنهادی به خوبی دیده نشده است، خاطر نشان کرد: احزاب، تشکل‌های صنفی و کارگری باید در وزارت کشور مورد حمایت قرار گیرند.

صباغیان یاد آور شد: در برنامه های ارائه شده از سوی وزیر کارگر از هیچ حمایت صنفی برخوردار نیست و حق اعتراض ندارد

وی با بیان اینکه حمایت از اصناف و تشکل‌ها، حمایت از کارگران است؛ افزود: باید در برنامه های وزرای پیشنهادی به فرهنگیان و کارگران که پشتوانه‌ای ندارند بها داده شود.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، هرات و مروست در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز یکی از مشکلات اصلی کشور ایران اعتیاد است و مسئولیت اصلی مبارزه با این آفت خانمانسوز با وزارت کشور است.

صباغیان گفت: فقر، ناامنی، رواج طلاق، فساد، دزدی و کارتن‌خوابی ناشی از اعتیاد است و ما نمایندگان مسئول این مسئله هستیم.

چاووشیان_استان یزد

334790