فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد:

بیش از 55 درصد مردم بخش آسفیچ بهاباد واکسینه شدند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در حاشیه اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی بخش آسفیچ وبااشاره به اینکه بیش از55درصد از مردم این بخش محروم واکسینه شدند گفت : تیم‌های مراقبت و پیشگیری، مراقبت در منزل، نظارتی و حمایتی برای مرحله پنجم راه‌اندازی شده است.
تصویر بیش از 55 درصد مردم بخش آسفیچ بهاباد واکسینه شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سرهنگ پاسدارسعید دهقان ده جمالی در گفتگو با خبرنگاران ، با بیان اینکه طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح محله و مسجد محور با همکاری خانواده‌ها و آحاد جامعه است، ‌ عنوان کرد: مهمترین مسئله در این طرح بیماریابی و تمرکز بر پیشگیری است.

فرمانده سپاه ناحیه بهاباد با بیان اینکه ما میتوانیم با تشکیل تیمهای سیار وبا تجهیزات بهداشتی در کلیه روستاهای بخش آسفیچ مردم را واکسینه کنیم افزود : نیروهای بسیجی بهداشت وسلامت در قالب تیم‌های موتوری به کمک خانواده‌ها می‌رویم وبرای واکسیناسیون و تست های پزشکی اقدامات اولیه را انجام خواهیم داد .

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی حاصل همکاری مداوم مردم و دستگاه‌های ذیربط با اجرای محدودیت‌های کرونایی است، خاطر نشان کرد: مردم دورهمی را حذف کرده و حضور در اجتماعات را کاهش دادند.

دهقان ضمن ابراز نگرانی جدی از وضعیت افزایشی ابتلا به ویروس کرونا، افزود: موج پنجم بی‌سابقه‌ترین و خطرناک ترین پیک شیوع کرونا است که می طلبد مردم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در راستای سلامت خود و سایر شهروندان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تمرکز گام پنجم طرح شهید سلیمانی برای پیشگیری است اظهارداشت : تمرکز گام پنجم طرح شهید سلیمانی برای پیشگیری است که این گام در سه محور مراقبت، نظارت و حمایت فعالیت می کند.

دهقان با اشاره به اینکه این طرح در سه محور فعالیت می کند گفت: اول محور مراقبت است ؛ بیماریابی و فراهم کردن شرایطی برای بیمار که در تماس با اجتماع نباشد و نیازهای درمانی و حمایتی برای بیماران فراهم شود از فعالیتهای این محور است تا بتواند در منزل یا مراکز کوچکتری که به عنوان ایستگاه های درمان 48 ساعته و 24 ساعته فراهم شده بیماران داروهای اولیه را دریافت کنند تا زمانی که شرایط بیمار مناسب شود و ادامه درمان را در خانه سپری کند.

فرمانده ناحیه مفاومت بسیج بهاباد افزود: دوم تیم های نظارتی است که برای نظارت بر رعایت دستورالعمل ها و سوم تیم های حمایتی می باشد که از بیمارانی که نیاز به حمایت دارند مانند بیمارانی که به اکسیژن در منزل نیاز دارند و همچنین نیازهای مادی و معیشتی را پوشش می دهد.

جلسه آغاز اجرای گام پنجم طرح شهید قاسم سلیمانی بخش آسفیچ بهاباد با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد فرمانده حوزه مقاومت شهید شوشتری بخش آسفیچ اورژانس 115وکارشناسان مرکز بهداشت آسفیچ در محل حوزه مقاومت شهید شوشتری بخش آسفیچ بهاباد برگزارشد .

334374