مازندران

مدیر شرکت تعاونی نمونه صیادی پره شمال به نمایندگی از ۴ هزار و ۲۰۰ صیاد مازندرانی، می‌گوید: حریم تالاب نفتی فرح‌آباد که منطقه تخم‌گذاری ماهیان و جایگاه تکثیر پرندگان مهاجر و رودخانه تجن به‌شمار می‌رود، در حال تخریب است، مسؤولان کاری کنند.
در ادامه نظارت میدانی از استان مازندران؛

قالیباف پای درد دل کارگران بندر امیرآباد شهرستان بهشهر نشست

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید میدانی از بندر امیرآباد شهرستان بهشهر به گفت وگو با کارگران پرداخت و کارگران خطاب به قالیباف از عدم داشتن امنیت شغلی، بکارگیری دائم، پرداخت حقوق و حق بیمه متناسب با تخصص و عدم توجه مسئولان شرکت ها به اهمیت فعالیتشان در این بندر گلایه کردند.
مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلای مازندران از ضرورت راه‌اندازی جنبش مطالبه‌گری در حوزه تولید گفت و اضافه کرد:با همکاری رسانه خواهیم توانست گره از مشکلات ۱۶۰ کارخانه استان را حل کنیم.

سرپرست پلیس راه مازندران از افزایش حجم ترافیک در مسیرهای ییلاقی جاده‌های شمال در روزهای پایانی هفته خبر داد.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: عقب‌ماندگی در زیر ساخت‌های مهار و تنظیم آب‌های سطحی سبب شد تا اتکا آب مصرف کشاورزی ما آب پایه رودخانه باشد اما با تلاش همکاران ما در سایر بخش‌ها به‌ویژه بهره‌برداری توانستیم از بحران خشک فصلی عبور کنیم.
نگاهی جامعه شناختی به جایگاه نماینده عالی دولت در استان ؛

بیست خصوصیتی که استاندار بیست و چهارم مازندران باید داشته باشد

به دنبال تغییر دولت و استقرار کابینه جدید ،گمانه زنی های زیادی در محافل سیاسی و رسانه ای برای جانشین احمد(مجید)حسین زادگان اهل ساری در ساختمان استانداری مازندران در حال انجام است که تاکنون،پنج گزینه برای این پست توسط مجمع نمایندگان معرفی شده است اگرچه یکی از گزینه ها، حکیمانه و هوشمندانه اعلام انصراف داده است و باید منتظر ماند نوع واکنش حکمرانان ملّی به این سیاست ورزی زمامدار محلی چه خواهد بود.
با اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران:

زون بندی اجرای طرح جامع آبرسانی در شهرستان های مازندران

محمدابراهیم یخکشی گفت : اکنون توانستیم با احداث تصفیه‌خانه‌ای به ظرفیت ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب رامسر را از این سد تامین کنیم که نخستین تصفیه‌خانه آب شرب در استان است که در رامسر احداث شد.
عضو هیئت‌مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان مازندران اعلام کرد:

کاهش مشکلات ارباب رجوع با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی

عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان مازندران گفت: به مردم توصیه می کنم تا تغییر قانون برای تنظیم سند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند تا در آینده دچار سردرگمی و مشکلات نشوند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رعایت ۶۳ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در در این استان خبر داد و گفت: وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برای مهار شیوع کرونا ویروس به هیچ عنوان خوب و مطلوب نیست.
فرمانده انتظامی استان مازندران اعلام کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز در ۱۰ هزار متر از زمین های کشاورزی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستان بابلسر تخریب شدند.
فرزانه اسماعیل زاده

زیبایی های ورسک

روستای ورسک از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه استان مازندران است. آب و هوا تحت تاثیر اقلیم کوهستانی، در زمستان ها سرد و در بهار و تابستان معتدل و مطبوع است. گذر دو رودخانه ی ورسک و گتو از کنار این روستا و در زیر پل تاریخی ورسک که از شاهکارهای مهندسی به حساب می آید، جلوه ی زیبایی به آن بخشیده است.