گیلان

به مناسبت ۱۲دی روز ملی رشت، مردم این شهر خواستار به جریان افتادن پرونده ثبت جهانی رشت به‌ عنوان تنها شهر زنده در شب کشور، شدند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اولویت توسعه گردشگری گیلان با پس زمینه معرفی غذاهای محلی استان خبر داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: پنج واحد تولید بتن حوزه رودخانه زرجوب، پس از پایش و احراز آلودگی در مرحله صدور اخطاریه قرار گرفته است.
داود منظور صبح امروز به منظور بازدید میدانی و بررسی طرح‌های توسعه‌ای گیلان از طریق فرودگاه سردار جنگل رشت وارد گیلان شد.
معاون سوادآموزی اداه کل آموزش و پرورش گیلان مطرح کرد؛

باسوادی ۹۹.۲۳ درصدی گروه هدف در گیلان

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با تشریح وضعیت سواد در استان گیلان گفت: بر اساس آخرین آمارها، ۹۹.۲۳ درصد از گروه هدف ۴۹ - ۱۰ سال در این استان باسواد هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از کشف غار 3000هزار ساله در جنگل های هیرکانی گیلان خبر داد و گفت: احتمال اینکه قدمت این غار به دوره‌های نوسنگی برسد وجود دارد.
فرماندار شهرستان رودبار اظهار کرد: به دلیل شدت وزش باد، محدوده حریق گسترده شده بود که با حضور فعال همه نیروها تا نیمه شب گذشته آتش کنترل و اطفاء شد.
سرهنگ صفاری گفت: کوچک‌ترین خطا، بزرگترین حادثه را رقم می‌زند و باید در روزهای پایانی هفته تمامی رانندگان با رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از سرعت و سبقت‌های مخاطره‌آمیز سفر خوبی را برای خود و خانواده رقم بزنند.
«صالح محمدی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، اظهار کرد: ۳۷ تیم نظارتی شامل ۹۵ بازرس از سازمان صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف، جهاد کشاورزی و تعزیرات بازار شب یلدا را زیر ذره بین می‌برند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۸۱۲۰ باغدار کیوی در گیلان مشغول فعالیت هستند و به طور متوسط ۲۱۵ هزار تن محصول کیوی توسط این باغداران تولید میشود و ۷۵ درصد کیوی تولید شده به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی خصوصی به عهده مالکان است، تاکید کرد: مالک و بهره‌برداران هتل ایران بندر انزلی موظف به مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی هستند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از پیگیری‌ها انجام شده در راستای تشکیل و تکمیل ۲۰ پرونده برای ثبت ملی آثار میراث ناملموس استان خبر داد.
انفجار کپسول گاز یک نیسان، ساعت ۹:۴۰ دقیقه صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه در CNG بلوار پایانه رشت جنب ترمینال (حوالی میدان گیل) با خسارت جانی و مالی همراه شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

کشف تونل ورودی به قلعه رودخان

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از کشف یک سازه دستکند در قلعه رودخان خبر داد و گفت: این احتمال وجود دارد این سازه بخشی از تونل یا راه ورودی به قلعه یا غاری طبیعی یا دستکند در نزدیکی این بنای تاریخی باشد، نظریه دقیق این کشف، پس از بررسی‌های بیشتر و دقیق باستان شناسی اعلام می‌شود.
مدیرکل شیلات گیلان از صید ۱۶۷ تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل استان از آستارا تا چابکسر خبرداد و گفت: به علت شرایط بد جوی این مقدار صید نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش دارد.