گیلان

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از آتش‌سوزی پنج واحد صنفی و ۲ سراچه(سوئیت) در بخش ضیابر خبر داد و گفت: ۲ نفر در این حادثه مجروح شدند و علت این آتش‌سوزی در دست بررسی است.
هرجا که تابلوهای زردرنگ سازمان حفاظت محیط زیست را دیدید، قطعا بدانید که قرار است با گنجینه‌ای ارزشمند از ثروت‌های طبیعی روبه‌رو شوید و مثل جان‌تان باید مراقب باشید که آسیبی متوجه آن نکنید.
حصیر بافی از دیرباز در گیلان رواج داشته و دلیل آن وجود و فراوانی مواد اولیه این صنعت در جای جای این تکه از بهشت است. زنان و مردانی که آوازهای محلی می‌خوانند و رشته‌های حصیر را در هم می‌بافند و امروز مشتریانی خارج از مرزهای کشورمان خریداران این هنر دست خطه سرسبز گیلان هستند.
«گراندهتل» بندرانزلی، قدیمی‌ترین هتل به سبک معماری اروپایی و به لحاظ قدمت و زیبایی هم‌دوره و همپای «هتل لاله زار تهران» است اگر نمی‌خواهیم به سرنوشت هتل لاله‌زا تهران محکوم شود باید زودتر برای مرمتش اقدام کنیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از واگذاری ساختمان تاریخی گراند هتل بندرانزلی خبر داد و گفت: تعیین تکلیف بناهای تاریخی با مالکیت خصوصی و دولتی در اولویت است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۱۲ تیم را از استان های اردبیل و تهران برای تقویت امدادرسانی به شهرستان آستارا اعزام کرده ایم.
فرماندار آستارا از حضور نیرو‌های نظامی، انتظامی مرزبانی و بسیج مردمی در نقاط حادثه دیده خبر داد و گفت: امدادرسانی در حال انجام است و بارش باران همچنان ادامه دارد.
سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت:

فاز اول مرمت عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت گفت: در آخرین روز مردادماه ۱۴۰۲، با تحویل موقت پروژه، فاز نخست مرمت عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید و فاز دوم در دست اقدام می باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری بهار امسال نسبت به بهار ۱۴۰۱ یک درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: همچنین شاهد افزایش نرخ اشتغال مستمر، اشتغال تحصیلکرده ها و اشتغال بانوان و کاهش نرخ بیکاری هستیم.
رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از کار برکنار شد و عبدالرضا علی پناه به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان منصوب شد.
معاون سازمان بنادر عنوان کرد؛

چمخاله؛ در مسیر قطب گردشگری دریایی کشور

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چمخاله با توجه به زیرساخت‌های موجود می تواند قطب گردشگری دریایی کشور شود.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه در راستای برگزاری نخستین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری در میراث طبیعی و بناهای تاریخی را احصا کردیم، گفت: در این بخش ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اجراست.