گیلان

بازنشستگان کارخانه ابریشم صومعه سرا برای احیای دوباره آن آمده اند و می‌گویند کارخانه را برای جذب نیروهای جوان آماده می‌کنیم؛ کارخانه‌ای که روزی با ۳۰۰ کارگر و سه هزار و ۵۰۰ نوغاندار چراغ اقتصاد منطقه را روشن کرده بود.
فرماندار رشت جهت بررسی وضعیت تکریم ارباب رجوع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ادارات مرکز استان، بدون اطلاع قبلی از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بازدید کرد.
استاندار گیلان با بیان اینکه در کنار نقاط قوت مدیریت بحران برای عبور از تنش آبی در سال‌جاری، نواقص و ضعف‌هایی نیز مشاهده شد، گفت: براساس پیش بینی‌ها این شرایط در سال‌های زراعی آتی هم استمرار دارد و باید مدیریت تأمین منابع آبی و مصرف آن با دقت و به صورت میدانی، آسیب شناسی و از هم اکنون نسبت به رفع این ضعف‌ها اقدام شود.
یک پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی فرش و گلیم؛

گلیم‌های بافته شده در تالش در آلمان هم فروخته می‌شود

پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی فرش و گلیم در تالش با بیان اینکه گلیم‌های بافته شده این شهرستان توسط یکی از اقوام در آلمان هم فروخته می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد برپایی نمایشگاه گلیم و فرش تالش در دیگر کشورها می‌تواند ارزآوری خوبی برای بافندگان گلیم تالش داشته باشد.
عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان با بیان اینکه جامعه وکلای دادگستری جزء فراموش شدگان روند واکسیناسیون سراسری هستند، از استاندار و ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواست نسبت به تأمین فوری و تسریع در توزیع و تزریق واکسن به جامعه وکلای استان گام عملی بردارند.
طی چهار ماهه نخست امسال صورت پذیرفت؛

صادرات 210 میلیون دلاری کالا از گمرکات گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش 32 درصدی صادرات از گمرکات استان به ارزش بیش از 210 میلیون دلار، طی چهارماه گذشته خبر داد.
کرونا تاکنون سه جهش ژنتیکی خطرناک داشته و دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است که سبب شده از ماه گذشته روز به روز به آمار مبتلایان سرپایی و بستری کرونا در گیلان افزوده شود بطوریکه امروز میانگین بستری بیماران در بیمارستان‌های استان به ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر رسیده است، چیزی شبیه به روزهای سخت اسفند ۹۸ که تنها «درخانه ماندن» موجب کاهش آمار بستری ها شد.
مدیر اتحادیه دامداران گیلان با بیان اینکه فشار بر دامداران را کسی رصد نمی‌کند، گفت: ما منتظریم دولت جدید فکری اساسی برای دامداران کند و مسئولینی بر سرکار بیایند که از مشکلات کشاورزی و دامداری مطلع باشند.
استاندار گیلان گفت: ارتقاء بخشی به امر کیفیت آموزش، ایجاد رشته‌های جدید اعم از پزشکی و غیرپزشکی به عنوان یک برنامه‌ و هدف در دانشگاه آزاد اسلامی همراه با رویکرد تحولی در گام دوم انقلاب باید مورد توجه باشد.
استاد اقتصاد دانشگاه پیام نور گیلان گفت: قرار گرفتن ایران در جایگاه هفتم پرریسک‌ترین کشورهای جهان ضربه جدی به اعتماد جهانی نسبت به کشور و متعاقب آن، سرمایه گذاری و برقراری روابط اقتصادی با تهران وارد می کند، بر این اساس این انتظار معقول از دولت سیزدهم وجود دارد که با پیوستن به FATF مقدمات رشد اقتصادی کشور را فراهم نماید.
طی سه روز گذشته و با ورود سامانه بارشی به استان صورت گرفت؛

کاهش چشمگیر مصرف برق در گیلان به زیر 1000 مگاوات

مسئول مرکز کنترل برق گیلان از کاهش 1000 مگاواتی مصرف برق در استان طی سه روز گذشته و در پی ورود سامانه بارشی و کاهش دما در گیلان خبر داد.
در نامه رئیس ستاد مقابله با کرونای نظام پزشکی‌های گیلان به استاندار؛

اگر مدیریت بحران در کمترین زمان تغییری نکند موقعیت غیرقابل کنترل خواهد شد

رئیس ستاد مقابله با کرونای نظام پزشکی‌های گیلان در نامه ای خطاب به استاندار متذکر شد اگر در کمترین زمان ممکن تغییری در نحوه‌ پیشگیری و کنترل این بحران در استان ایجاد نشود، موقعیت غیر قابل کنترل خواهد شد
مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گیلان:

نرخ تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج اعلام شد

معاون صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گیلان با اعلام اینکه نرخ تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج ۸۵۰ تومان است، گفت: این نرخ در کارخانه‌های رتبه یک و دو که برنج با کیفیت‌تری را به دست کشاورزان می‌رسانند بالاتر است.
فرماندار رشت ضمن ابراز خرسندی از روند مثبت انجام واکسیناسیون کارمندان بانک در شهرستان گفت: روزانه 5 تا شش هزار دُز واکسن مراکز واکسیناسیون تزریق می‌شود و تاکنون 155 هزار دُز به گروه‌های هدف در شهرستان رشت تزریق شده است.
مدیر تعاون روستایی گیلان ارزش برگ سبز چای خریداری شده در سالجاری طی دو چین را نزدیک به ۷۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این مبلغ حدود ۵۷ میلیارد ریال در تعهد دو کارخانه چایسازی است که ۴۹ میلیارد ریال آن در وجه سازمان چای کشور برای پرداخت به چایکاران استان گیلان واریز شده است.
فرماندار رودسر، از رشد ۹۹.۷ درصدی اعتبارات سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تخصیص اعتبارات امسال برای دستگاه های ناتوان در جذب سال ۹۹ صفر خواهد بود؛ اجازه نمی دهیم مدیرانی که نسبت به موضوعات ابلاغی به ویژه جذب اعتبارات بی توجه هستند، اعتبارات سال ۱۴۰۰ را نیز بسوزانند.
کارشناس مسئول امور عسل گیلان با اشاره به پرمشقت بودن حرفه زنبورداری و نبود بیمه برای زنبورداران گفت: متاسفانه گاهی دهیاران نیز از زنبورداران حمایت نمی‌کنند و دیده شده برخی از دهیاران برای فعالیت زنبورداری در روستایشان از آنها پول می‌گیرند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: پرونده تونل تاریخی شاه عباسی سنگر و همچنین استخر لاهیجان برای ثبت در فهرست آثار ملی ارسال شده است.