گیلان

فرماندار رشت با بیان اینکه نقد آزاد حق رسانه‌هاست، گفت: در طول 24 سال خدمتم حتی یک‌بارخبرنگاری را علی‌رغم انتشار نقد و خبر خلاف واقع، مورد شکایت قرار ندادم چرا که معتقدم جایگاه خبرنگار، جایگاه آزادی اندیشه است.
یک فوق تخصص عفونی کودکان با بیان اینکه کودکان در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، از والدین خواست مشوق کودکان برای استفاده از ماسک باشند
فرمانده سپاه قدس گیلان؛

رسانه ها به خبرهای پنهان ورود کنند

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: رسانه ها باید هر کجایی که خبری پنهان است و نیاز به ورود دستگاه ها دارد، ورود کنند.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

کرونا شوخی بردار نیست، این بیماری جانتان را می‌گیرد

استادیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مردم به بیماری کووید ۱۹ حساسیت کافی ندارند و کرونا را جدی نمی گیرند، می‌گوید: انکار بیماری کووید ۱۹ توسط برخی دردی را از آنان دوا نمی کند، به عنوان کسی که در راس خدمات رسانی و مداوای بیماران کرونایی هستم، عنوان می‌کنم موضوع کرونا شوخی بردار نیست، این بیماری جانتان را می‌گیرد.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان رشت گفت: 23 پایگاه در سطح رشت براحتی قادر به تزریق روزانه 25 هزار دُز واکسن است اما از هفته گذشته میزان واکسن ورودی به استان کاهش یافت و روند واکسیناسیون دستگاه‌ها تقریبا تعطیل شد و منتظر محموله جدید واکسن هستیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه باوری غلط در میان کشاورزان وجود دارد که آتش زدن مزارع پس از برداشت برنج آفات را از بین می‌برد، ابراز امیدواری کرد که امسال سوزاندن کاه و کلش در گیلان به صفر برسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به افزایش ۴۱۲ درصدی ترانزیت خروجی از مرزهای گیلان گفت: طی چهار ماه اخیر، ۸۱ هزار و ۱۸۰تن کالا از استان ترانزیت شد، که از این مقدار ۵۲ هزار و ۶۱۹ تن کالا از استان خارج شده است.
تأمین اجتماعی گیلان اعلام کرد که دریافت هرگونه هزینه از بیمار برای نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها غیرقانونی است و مبالغی که خودسرانه از مردم دریافت شده باید بازگردانده شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه متأسفانه گیلان حیات خلوت برخی سیاسیون شده است؛ خواستار تعیین استاندار ویژه توسط رئیس جمهور شد.
کارشناس سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

شالیکاران، برنج‌زارهای خود را درو کنند

کارشناس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سامانه پایدار هوا در روزهای آینده از شالیکاران خواست هرچه سریع‌تر نسبت به برداشت برنج از شالیزارهای خود اقدام کنند.
مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش:

احداث۵۰۰ ویلا ویژه فرهنگیان گیلان و مازندران صحت ندارد

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت:‌ خبر منتشره مبنی بر ساخت و ساز 500 ویلا ویژه‌ فرهنگیان با وام سیصد میلیونی، مورد تایید وزارتخانه نبوده و ادارات کل آموزش و پرورش استانهای گیلان و مازندران نیز در این خصوص هیچ نقشی ندارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان از شرایط بحرانی عبور کرده و به شرایط حاد رسیده است، گفت: هم اکنون یک‌هزار و ۶۴۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند و تخت‌های بیمارستانی در حال تکمیل ظرفیت است.