تردد در جاده‌های کوهستانی گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از باز شدن مسیرهای کوهستانی خوش‌ییلاق وتوسکستان، که به دلیل بارش سنگین برف بسته شده بودند، خبر داد.
تصویر تردد در جاده‌های کوهستانی گلستان

به گزارش سایت خبری پرسون، نعمت‌الله حاجی‌زاده اظهار کرد: با تلاش نیروهای راهداری، هلال‌احمر و پلیس‌راه این ۲ مسیر برف‌روبی و برای تردد وسایل نقلیه بازگشایی شد؛ اما به رانندگان توصیه داریم حتماً با تجهیزات کامل زمستانی تردد داشته باشند.

وی افزود: بارش شدید باران در استان گلستان به‌ویژه مناطق شرقی سبب طغیان رودخانه اوغان و عبور آب از روی پل روستای بایلر شد و به همین دلیل جاده دوم ارتباطی گنبدکاووس - کلاله بسته شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: تردد در این مسیر تا زمان فروکش‌کردن آب از سطح جاده امکان‌پذیر نیست و به رانندگان توصیه می‌شود از جاده اصلی استفاده کنند.

حاجی‌زاده تأکید کرد: مدیریت بحران استان به‌صورت مستمر گزارش‌ها خسارات را جمع‌آوری می‌کند و گزارش‌ها واصله تاکنون گویای خسارت جدی نبوده است و بر اساس قانون مدیریت بحران دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند ۷۲ ساعت بعد از خاتمه شرایط اضطرار نسبت به تکمیل فرم‌های خسارات اقدام کنند.

وی افزود: در بیشتر نقاط استان گلستان شاهد بارندگی بودیم؛ اما بیشترین میزان بارش تا شب گذشته با ۷۱ میلی‌متر در شهرستان رامیان بارید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان بیان کرد: با وجود محدودیت‌های اعتباری در نقاط حساس لایروبی رودخانه‌ها در سطح استان انجام شد که در نتیجه آن جریان آب روان‌تر و خسارت‌ها ناشی از شدت سیلاب‌ها کاهش‌یافته است.

منبع: مهر

575160