معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت مطرح کرد:

ایجاد 1800 طرح اشتغال زایی برای کوله بران کردستان

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: از کل طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت، 1800 طرح مختص کوله بران استان کردستان می باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ هادی جوهری عصر امروز در دومین نشست منطقه‌ای رویداد ملی «کاک برکت» که به منظور بررسی مساله معیشت و ایجاد اشتغال برای کوله بران برگزار شد، گفت: بنیاد برکت برای سالجاری 3600 طرح اشتغال زایی اجتماع محور در کردستان در دستور کار دارد که خوشبختانه تاکنون 1500 از این طرح ها اجرایی شده است.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ادامه داد: از کل طرح های اشتغال زایی این بنیاد، 1800 طرح مختص کوله بران استان کردستان می باشد که تا این لحظه 361 طرح از 1800 طرح مذکور به بهره برداری رسیده است و مابقی طرح ها تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

این مقام مسوول گفت: یکی دیگر از کارهای بنیاد برکت، حمایت از مشاغل خانگی در سطح کشور به ویژه در استان کردستان می باشد.

جوهری در ادامه تصریح کرد: پس از ایجاد طرح اشتغال‌زایی، مجری و تسهیل‌گر تا 3 سال با متقاضی در ارتباط است و از او پشتیبانی می‌کند تا طرح به مرحله ثبات و سوددهی برسد.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: همچنین بنیاد برکت در قالب مدل‌های اقتصادی دیگری از کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی کوچک و متوسط حمایت می‌کند که یکی از این مدل‌ها، مدل مشارکت‌محور می باشد که این بنیاد با سرمایه‌گذاری در یک شرکت تا ۴۹ درصد سهام را در اختیار می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود تشریح کرد: بنیاد برکت هرگز به دنبال تصدی گری در امور نبوده است و تنها راهکار های حمایتی را در دستور کار خود دارد.

210326