مدیرکل ارتباطات و فناوی اطلاعات فارس:

استار آپ‌ شهر هوشمند در کارخانه نوآوری

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: استار آپ شهر هوشند در‌ کارخانه نوآوری شیراز بر گزار شد.
تصویر استار آپ‌ شهر هوشمند در کارخانه نوآوری

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، حمید سلمان‌پور اظهار داشت:​ با حمایت اداره کلICT استان فارس استارت آپ ویکند شهر هوشمند در کارخانه نوآوری شیراز برگزار شده‌.

وی خاطر‌ نشان کرد: رویداد استارتاپ ویکند با محوریت شـهر هوشمند در راستای حمایت از طرح‌های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات در کارخانه نوآوری شیراز بوده است.

سلمان‌پور تصریح کرد: استارت آپ ویکند شهر هوشمند بعد از 3 سال در شیراز برگزار شد و در این رویداد 68 نفر به مدت 54 ساعت در قالب 30 ایده به رقابت پرداختند.
این مسئول بیان داشت: حمل و نقل هوشمند و نوین، بهینه سازی مصرف انرژی تاسیسات شهری، مدیریت هوشمند فضای سبز، خدمات شهروندی دیجیتال، تسهیلگری خدمات شهری ویژه افراد دارای معلولیت، اقتصاد دیجیتال شهری، زندگی و محیط هوشمند، مدیریت شهری شیشه ای و هوشمند مهم‌ترین رویکرد‌ همایش است.
سلیمان پور اضافه کرد: در این برنامه ابتدا شرکت کنندگان در پیش رویداد این برنامه ایده‌های خود را در قالب 30 طرح ارایه کردند و 15 ایده بر اساس شاخص‌های ارزیابی توسط داورها و منتورها وارد رویداد اصلی شدند.
وی افزود: در ادامه شرکت کنندگان بر اساس ایده و تخصصی که داشتند گروه تشکیل داده و در نهایت به بهترین ایده هایی که قابلیت تجاری سازی داشتند، جوایزی تعلق گرفت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در مورد نتایج برگزاری این رویداد گفت: استارت آپ ویکند در ایران به علاقه‌مندان کمک می کند تا ایده‌ها با حمایت‌های مالی توسط سرمایه گذاران بتوانند رشد بهتری داشته باشند و زودتر به موفقیت برسند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات ابراز داشت: طرح ربات حافظ «ربات هوشمند پاسخگو» حایز رتبه نخست، طرح مدیریت انرژی با استفاده از تکنولوژی ابری ح رتبه دوم و طرح بازیافت کاغذ باطله حایز رتبه سوم معرفی و به ترتیب به این طرح ها مبالغ 50،70 و 30 میلیون ریال جوایز نقدی پرداخت شد.

411603