خراسان شمالی

دست‌بافته‌های منحصربه‌فرد مردمان خراسان شمالی به‌عنوان هنری وصف‌ناپذیر مطرح است که نمادهای اشتیاقی و ذوق و احساس آنان نسبت به طبیعت و تاریخ قومی و فرهنگی را در خود جای داده است و نقش‌های بافته‌شده نشان از عظمت فرهنگ، هنر، باورها، آداب‌ورسوم، و تاریخ پر فراز و نشیب این دیار را با خود به یدک می‌کشد.
در خراسان شمالی به دلیل وجود قومیتهای مختلف ترکمن، کرد و ترک و … و هم نشینی فرهنگ‌های مختلف لباس محلی با رنگ‌های متنوع و شاد و نقوش مختلف شکل گرفته است.لباس‌های محلی مردم خراسان شمالی با داشتن تنوع چشمگیر رنگ و طرح، علاوه بر اینکه پوشش اسلامی و کاملی برای زنان و مردان محسوب می‌شود، به علت اینکه غالبا برگرفته از زیبایی‌های طبیعت و رنگ‌های شاد فصل بهار هستند، سبب آرامش روحی و روانی استفاده کنندگان نیز می‌شود.
کرونا همان ویروسی است که جان می گیرد اما جانی دگر به طبیعت خراسان شمالی بخشیده است سکوت سخت کرونا در طبیعت خراسان شمالی شکل دیگری گرفت.
امسال ۱۰ هزار و ۱۷ نفر داوطلب این استان در هفت شهرستان، زیر نظر آموزش و پرورش در آزمون سراسری با هم رقابت کردند
رییس اداره بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی حوزه مدیریت منابع آب مانه و سملقان گفت: سد شیرین دره از پیامدهای بحران شدید کم آبی در منطقه را کاهش داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان گفت: در طی بارندگی در شهرستان مانه و سملقان  در طی بارندگی در شهرستان مانه و سملقان یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال خسارت وارد شد و19 راس دام تلف و به مزارع پنبه و باغات در روستای کهنه جلگه و روستای کلاته الله قلی بخش مانه خسارت وارد شد.
سالوک در شمال غربی اسفراین قرار دارد و در این منطقه دره‌های زاری، جوزی و چهار برج جنگل‌های پراکنده مشهود است. دره توی سالوک با طول حدود ۱۵ کیلومتر دارای ۱۵ چشمه دایمی به صورت نهر است.
حدود 6 هزار هکتار زمین آبی و دیم خراسان شمالی به کشت هندوانه بذری اختصاص یافته که سالانه از این سطح 4 هزار تن بذر هندوانه برداشت می شود