خراسان شمالی

نماینده اداره‌کل منطقه شمال شرق سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بر لزوم پایش فرونشست دشت‌ها تأکید کرد و گفت: مطالعات فرونشست از سال 1383 در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور آغاز شد و با شدت گرفتن مسئله فرونشست در دشت‌های کشور، مسئولیت مطالعات بخش فرونشست بر عهده این سازمان قرار گرفت.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین گفت: عملیات اجرایی مرمت آرامگاه شیخ بیدوازی این شهرستان با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد ریال آغاز شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه گردشگری روستایی منبع با ارزش اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد است، بر ضرورت امکان‌سنجی ظرفیت‌های گردشگری در روستاهای استان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: همه کسانی که مسئولیت دارند باید تلاش کنند ساخت‌و ساز منازل زلزله‌زدگان گرمه و جاجرم را تا وقتی که هوا سرد نشده و قبل از فرارسیدن پاییز، به نتیجه برسانند تا مردم از چادر به زیر سقف خانه‌های خود بروند.
بش قارداش یکی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری بجنورد می‌باشد که در زبان ترکی خراسانی به معنی پنج برادر می‌باشد. این اثر در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۵۷۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است
راضیه شهرکی مقدم

کارگاه مهارت آموزی فاروج

کارگاه مهارت آموزی درکمپ ترک اعتیاد، توسط مرکز فنی وحرفه ای شهرستان فاروج راه اندازی شد.
دست‌بافته‌های منحصربه‌فرد مردمان خراسان شمالی به‌عنوان هنری وصف‌ناپذیر مطرح است که نمادهای اشتیاقی و ذوق و احساس آنان نسبت به طبیعت و تاریخ قومی و فرهنگی را در خود جای داده است و نقش‌های بافته‌شده نشان از عظمت فرهنگ، هنر، باورها، آداب‌ورسوم، و تاریخ پر فراز و نشیب این دیار را با خود به یدک می‌کشد.