خراسان شمالی

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به روند کاهشی جمعیت، گفت: طی یک یا دو دهه آینده نیروی جوان را نخواهیم داشت و برخی سازمان‌های جهانی برای ۸۰ سال آینده جمعیت ایران را ۳۰ میلیون نفر پیش بینی کرده اند. با این وضعیت در آینده نزدیک واژه های عمو و عمه ناشناخته خواهد شد.
مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست‌آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود
براساس اطلاعیه هواشناسی استان خراسان شمالی، زمان شروع آثار این سامانه و افت محسوس دما، امروز سه شنبه ۴ بهمن و زمان پایان آن نیز صبح جمعه ۷ بهمن ماه اعلام شده است که سبب یخبندان و لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و افت محسوس ۸ تا ۱۲ درجه ای دما (بویژه چهارشنبه شب و پنج شنبه شب) خواهد شد.
مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بچه ها ممکن است در ماه های سرد و زمستان فعالیت کمتری داشته باشند، بنابراین تمرکز روی تغذیه مناسب در این فصل از سال بسیار مهم است.فصل زمستان سبزیجات مخصوص به خود دارد که مصرف این سبزیجات به دلیل میزان بالای مواد مغذی برای همه افراد از جمله کودکان نیز توصیه می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خبر داد؛

آماده سازی ۳۰ سالن ورزشی برای اسکان اضطراری قطع گاز در خراسان‌شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۳۰ سالن ورزشی برای اسکان مردم شهرهای اسفراین و بجنورد در شرایط اضطراری و احتمال قطعی گاز به دلیل تداوم سرما پیش بینی و جانمایی شده است.
مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ۲۵۲ سورتی پرواز در مسیر تهران - بجنورد در ۹ ماهه سالجاری در این فرودگاه انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد کاهش یافت.
دمای هوا به منفی ۱۶ درجه می رسد؛

کاهش محسوس دمای هوای خراسان شمالی تا روز جمعه

کارشناس مسئول اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا طی چند روز گذشته گفت: احتمال یخ زدگی جاده ها در مناطق کوهستانی وجود دارد.
مدیر عامل شرکت برق خراسان شمالی از شهروندان استان در استفاده از مصرف بهینه برق و همیاری این شرکت در تامین برق پایدار در پیک برق زمستانی قدردانی کرد و نسبت به قطع برق به ادارات و مشترکان پرمصرف هشدار داد.
ایرانیان از روزگاران کهن شادی و نشاط را از موهبت های خدایی و غم و اندوه و تیره دلی را از پدیده های اهریمنی می پنداشتند، مراسم عید نوروز، چهارشنبه سوری، شب یلدا و سنت های دیگر در واقع بیانگر این حقیقت است. شب یلدا در خراسان شمالی که از آن به نام 'شب چله' یاد می شود آیین و سنتی با پیشینه دیرینه است که صمیمیت و یادمان خوشی را برای خانواده‌های این استان با مراسم "چله برون" برای قومیت‌های مختلف به ارمغان می آورد.
دکتر منوچهر متکى ریاست خانه احزاب ایران در حکمی سید میکائیل محمدى را به عنوان رئیس جدید خانه احزاب استان خراسان شمالى منصوب کرد‌.