تهران

معمولا کمتر کسی نام خانه «انیس الدوله» را شنیده است. این عمارت ۱۷۰ ساله که در حال حاضر محل اتحادیه گوشت گوسفندی است، سال‌ها محل زندگی انیس‌الدوله سوگلی ناصرالدین شاه بوده و در نمای آن از شکوه و جلال عمارت‌های قجری خبری نیست.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان در بعضی ساعت‌ها ابری و همراه با وزش باد، گاهی همراه با بارش باران به‌ویژه در نیمه‌شمالی و غربی پیش‌بینی می‌شود.
پارک طالقانی یکی از پارک های قدیمی و جنگلی پایتخت به شمار می آید که در اراضی عباس آباد تهران واقع شده است. بوستان زیبا و جنگلی طالقانی این فرصت را برای پایتخت نشینان فراهم آورده تا بتوانند ساعاتی را در طبیعتی پاکیزه و به دور از آلودگی شهری سپری کنند.
تهران قدیم را به نوعی می‌توان مهد و محل ظهور اغلب ورزش‌های امروزی کشور دانست. ساخت اولین استادیوم ورزشی در باغ‌های امجدالوزرا یا آموزش کلاس‌های ژیمناستیک و شمشیربازی در دارالفنون و همچنین شنا در چال‌حوض‌های حمام‌های عمومی، دلیل محکمی برای این ادعاست.
مدیرعامل نیروگاه برق ری با بیان اینکه در این واحد یک قطره هم مازت مصرف نمی شود، گفت: باتوجه به شروع فصل سرد سال و وارونگی هوا در راستای کاهش آلایندگی و مسائل زیست محیطی همچنین به لحاظ فنی امکان استفاده از مازت وجود ندارد.
فصل پاییز با باران‌های دلنشین و درختان هزار رنگش هر فردی را وسوسه می‌کند تا در کوچه و خیابان‌های مملو از برگ‌های ملون قدم بگذارد و حس و حال متفاوتی را تجربه کند.
عادت نامگذاری مردمان قدیم تهران بسیار جذاب و جالب بود. آنها بر اساس آنچه می‌دیدند و حس می‌کردند برای هر چیزی نام انتخاب می‌کردند. گاهی این نام‌ها جذاب و شیرین و گاهی عجیب و تأمل‌برانگیز است.
روزگاری نه چندان دور که نه خبری از گاز شهری بود و نه حتی بخاری‌های نفتی، ساکنان آبادی‌های شمال تهران خانه‌های خود را در زمستان‌های پربرف شمیران با استفاده از زغال گرم می‌کردند. در همان دوران کوچه‌ای در حوالی امامزاده صالح به کوچه زغالی‌ها معروف شد. ماجرای نامگذاری این کوچه را در ادمه بخوانید.
شهرری با قدمتی بیش از ۷ هزار سال نقش مهمی در تاریخ ایران زمین دارد. وجود آثار تاریخی مربوط به دوره‌های متعدد تاریخی نشان از وجود تمدن در این منطقه داشته است. این منطقه از گذشته‌های بسیار دور سکونتگاه مردم بوده است.
سردر باغ ملی حدود یک ماه است که بسته شده و راه دسترسی به میدان مشق تهران، موزه‌ها و ساختمان‌های خیابان «ملل متحد» نیز محدود شده است.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران:

استقبال ۳۰ هزار نفر از شهروندان از کیف پول شهروندی/ بروزرسانی اپلیکیشن

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران گفت:مردم از کیف پول شهروندی استقبال قابل توجهی داشتند و از هفته گذشته که اجرای طرح آغاز شده، بیش از ۳۰ هزار نفر اپلیکیشن کیف پول شهروندی را نصب کرده‌اند.