تهران

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از پایان مرمت یک خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار در تهران که برای وزیر امور خارجه بوده، خبر داد.
استانداری تهران طی حکمی امین اسدی را به عنوان سرپرست فرمانداری ملارد معرفی و از زحمات جابر کریمی فرماندار سابق در مدت دو سال فعالیت تشکر کرد
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال کشور

VARیاران نکونام را از باخت نجات داد

یک از بازی های عقب مانده هفته پنجم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس و استقلال در دیدار سنتی و قدیمی به مصاف هم رفتند
استاندار تهران گفت: شهرهای باقرشهر، کهریزک و قرچک جزو شهرهای بدون شورا هستند که تاکنون برنامه دیدار مردمی در جایگاه قائم مقام شورای اسلامی شهر در این مناطق در راستای رفع مشکلات و معضلات مردم برگزار شده است.
معاون هماهنگی و امور گردشگری استانداری فارس خبر داد:

شیراز قطب گردشگری سلامت با پذیرش بیش از 8 هزار بیمار داخلی و خارجی

معاون هماهنگی و امور گردشگری استانداری فارس گفت: در مدت 8 ماهه سال جاری 8 هزار و960 بیمار داخلی و به وِیژه از کشور های دیگر برای درمان در بیمارستان های شیراز پذیرش شدند.
چند هفته ای است که در محدوده منطقه 5 درست پس از پل رودخانه کن در بزرگراه شهید همت عملیات عمرانی به اجرا در می آید که فعالیت آن نامعلوم است.
با پیدا شدن لاشه اسب در کنار سطل زباله‌ای در شهرک آبشناسان رباط‌کریم، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رباط‌کریم از تحقیقات برای یافتن جزئیات ماجرا از طریق پایش دوربین‌های مداربسته و رستوران‌های مشکوک خبر داد.
فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۳۲ قلم شیء تاریخی متعلق به هزاره اول و دوم قبل از میلاد و دوره اسلامی از قاچاقچیان مسلح در تهران کشف و ضبط شد.

بررسی مقدماتی گزارش آماری سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور حاکی از کاهش ۱.۴ درصدی متوسط قیمت مسکن در شهر تهران طی آبان ماه امسال است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از پیشرفت بیش از ۴۰ درصدی فاز اول پروژه «رود دره فرحزاد» خبر داد و گفت: ۴۲ بوستان محله ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تا سه ماه آینده در سطح شهر تهران به بهره برداری خواهد رسید.
با انجام موفقیت‌آمیز تست گرم خط متروی پرند، شرایط برای افتتاح قریب‌الوقوع این مسیر ریلی ۱۹ کیلومتری و نیز ایستگاه متروی شهر پرند مهیا به نظر می‌رسد؛ پروژه‌ای که مطالعات آن از سال ۱۳۸۴ آغاز و اجرای آن از سال ۱۳۹۱ از طریق وزارت راه و شهرسازی به شهرداری تهران واگذار شد.
رئیس اداره کار شهرستان ری از بحران تأمین نیروی کار در ری خبر داد و گفت: واحدهای صنعتی شهرک صنعتی شمس آباد همواره درخواست نیروی کار دارند، اما نیرو برای مشاغل مطرح شده که اغلب صنعتی هستند پیدا نمی‌شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش پراکنده باران و کاهش نسبی دمای هوا از بعد از ظهر چهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه) خبر داد.
مدیرعامل شرکت شهروند از راه اندازی فروشگاه شهروند در ایستگاه های مترو و در فضایی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع خبر دارد و گفت که این کار در راستای یکپارچگی و هم افزایی ارائه خدمان به شهروندان انجام می شود.
یکی از قدیمی‌ترین پاتوق‌های مذهبــی و هیئت‌هــای تهــران و میراث خانــدان سیدشــیرازی اســت کــه قدمتــش بــه دوره قاجــار برمی‌گــردد. در اینجــا حــدود ۳۱جلــد کتــاب چــاپ ســنگی نگهــداری می‌شــود و منبــر چوبی۱۳۷ساله دارد.

در دوران پهلوی دوم قرار بود اراضی عباس‌آباد که اکنون پهنه‌ای سرسبز با فضاهای فرهنگی و تفریحی متعدد است، به شهستان پهلوی یا محلی برای استقرار نهادهای حکومتی رژیم تبدیل شود. با پیروزی انقلاب اسلامی اما طرح اجرا نشد و به جای آن اراضی عباس‌آباد با ساخت فضاهای فرهنگی در اختیار شهروندان قرار گرفت.
خانه‌های تاریخی تهران یکی از اصلی‌ترین بخش های جاذبه‌های تاریخی هر شهری هستند. خانه‌هایی که هر کدام داستانی در دل خود دارند و انگار زنده مانده اند تا تاریخ را به دست نسل های آینده برسانند. سبک معماری و دکوراسیون داخلی این خانه‌ها اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش ویژگی‌های خاص این خانه‌هاست.