البرز

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز از کشف 4 هزار کیسه آرد خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۵۱۶ کیسه آرد قاچاق در استان، کشف و ضبط  شده است.
استاندار البرز، سرعت در پیشرفت و توسعه استان را در اتحاد سه قوه به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: انسجام در حل مسائل اقتصادی، عمران، مهاجرت، جمعیت و زیرساخت ها در استان باید استمرار داشته باشد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام:

فرودگاه پیام به یاری دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد آمد

نادر ثناگو مطلق خبر از تاسیس مرکز نیکوکاری در فرودگاه پیام داد و گفت: علاوه بر اشتغال پایدار برای نسل جوان، حمایت از بیماران صعب العلاج، کمک های معیشتی، تامین مایحتاج زندگی و جهیزیه نوعروسان؛ نیاز دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد به وسایل ارتباطی از جمله تبلت را در برنامه های خود قرار داده ایم
سالار قاسمی گفت: در سال تحصیلی گذشته، انجمن اولیا و مربیان ۳۷ مدرسه البرز با رویکرد مشارکتی - توانمندسازی درکشور برتر شناخته شدند که هدف از تشکیل این انجمن ها؛ تقویت و مشارکت اولیای دانش آموزان در راستای ارتقای فعالیت های آموزشی، پرورشی و ایجاد فضای دوست داشتنی در مدارس ایجاد می شود.
اشکان کمالی گفت:طی چند روز اخیر، ۱۴ زندانی با روش آزادی الکترونیکی از ندامتگاه قزلحصار کرج آزاد شدند و 422 پرونده دیگر از محکومان در حال بررسی است .
فرماندار ویژه کرج اعلام کرد:

طرح ممنوعیت ترددهای شبانه، لغو نخواهد شد

غفور قاسم پور گفت: بازگشت شهرها از شرایط قرمز به نارنجی به معنای رسیدن به شرایط عادی نیست بنابراین از هفته های آینده طرح ممنوعیت ترددهای شبانه، استمرار خواهد داشت
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز بیان کرد:

تقویت مهارت‌های سواد رسانه‌ای در بین دانش آموزان

سرهنگ سید جلیل موسوی با بیان اینکه دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به استفاده از فضای مجازی و دسترسی آسان به تبلت، رایانه و تلفن همراه هوشمند برای آموزش هستند، گفت: باید مهارت‌های سواد رسانه‌ای در بین دانش آموزان تقویت شود تا از آن برای تقویت برنامه های تربیتی و فرهنگی درجامعه استفاده کرد.
اسدالله حیدری گفت: در سالجاری یک هزار و ۳۲۰ معلول در البرز از تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۵۸۰ میلیارد از طریق معرفی به بانکهای عامل بهره مند شدند و همچنین سه هزار و ۲۶۰ نفر از سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن، شرایط لازم برای حضور در خانواده ندارند و در ۵۳ مرکز از مرکز شبانه روزی نگهداری می شوند.
سردار عباسعلی محمدیان با اشاره به بازرسی از انبارهای سطح استان، گفت:: در راستای اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس اقتصادی استان یک انبار دپو حبوبات قاچاق در منطقه محمدشهر کرج را کشف کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز:

مردم تخلفات و تعارضات به حیات وحش را سریعاً گزارش دهند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید بر اینکه مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف ( تخلفات شکار، حیات وحش آسیب دیده یا زنده گیری) مراتب را با قید فوریت به اطلاع یکی از ادارات حفاظت محیط زیست با واحدهای محیط بانی برسانند یا با شماره تلفن ۳۲۲۲۸۳۹۱ الی ۹۲  تماس حاصل نمایند.
غفور قاسم پور گفت: از ابتدای اجرای طرح محدویت تردد خودروها، در مرکز استان البرز ۴۴ هزار و ۲۱۴ خودرو به علت عدم رعایت ساعت منع تردد که از ۲۱ شب تا ۴ بامداد تعیین شده بود، از طریق مانیتورینگ اعمال قانون شده اند.
معاون هنری، سینمایی و سمعی، بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

جشنواره هنری" آسمانی در خانه"، فرصتی برای جامعه معلولان

معاون هنری، سینمایی و سمعی، بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: جشنواره هنری "آسمانی در خانه"، فرصتی جهت انعکاس بخشی از توانمندی و خلاقیت هنری جامعه معلولان استان است و در سال گذشته نیز جشنواره‌ای با موضوع موسیقی برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز:

ایجاد نخستین کمیته بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان البرز

فریدون محمدی در حاشیه بازدید از روند اجرای یکی از پروژه‌های مرتبط با صنایع دستی در استان البرز، گفت: برای نخستین بار کمیته بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان تشکیل شد.
عزیزاله شهبازی، صبح امروز در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان آبیک با تاکید بر اهتمام ویژه تولید داخلی در شرایط کنونی، گفت: هیچ دستگاهی نباید نسبت به قطع خدمات واحدهای صنعتی و تولیدی اقدام کند.
مینو محرز با تاکید بر عدم واردات واکسن‌های بی کیفیت از کشورهایی نظیر چین، اظهار کرد: دانش فنی تولید واکسن در ایران وجود دارد و به جای آن، دولت توجه ویژه ای به قابلیت های موسسه رازی و انیستیتو پاستور داشته باشد.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز عنوان کرد:

رونق تولید قطعه سازان خودرو البرز در شرایط سخت تحریم

علی مهدی‌پور در جمع خبرنگاران به گسترش و توسعه واحدهای قطعه ساز در شرایط سخت تحریمی اشاره داشت و گفت: رونق کار قطعه سازان خودرو در این شرایط سخت به وقوع پیوسته است.
عزیزاله شهبازی با اشاره به تراکم بالای جمعیت و رشد سریع مهاجرت در استان البرز، گفت: این استان در زمینه سرانه های بهداشتی و درمانی با ضعف جدی مواجه است که با این وجود از سال 92، بیش از هزار و 600 تخت بیمارستانی به مجموعه بهداشت و درمان البرز اضافه شده است.
نماینده عالی دولت در استان البرز مطرح کرد:

پروژه کمربند شمالی کرج تا پایان سال تکمیل می شود

عزیزاله شهبازی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور تسریع در تکمیل پروژه کمربند شمالی کرج را داده اند، افزود: تا پایان سال، شاهد تکمیل پروژه و تا پایان دولت تدبیر و امید شاهد بهره برداری کامل از پروژه هستیم.