راه اندازی سامانه هوشمند کشاورزی در استان البرز

به گفته استاندار البرز از یک طرح دانش بنیان کشاورزی به منظور رصد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و همچنین پایش اراضی زراعی و باغی برای بهره وری حداکثری، رونمایی خواهد شد
تصویر راه اندازی سامانه هوشمند کشاورزی در استان البرز

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، عزیزاله شهبازی در جمع خبرنگاران خبر از راه اندازی سامانه هوشمند کشاورزی در استان البرز داد و تصریح کرد: این طرح و ایده از سوی رئیس جهاد کشاورزی استان البرز پیشنهاد شده و یک شرکت دانش بنیان مطالعات لازم را برای تحقق آن انجام داده است.

وی افزود: بر این اساس جوانان نخبه البرزی که از دانشگاه‌های معتبر کشور فارغ التحصیل شده اند به کمک حفظ و حراست از اراضی ارزشمند کشاورزی البرز و کشور آمده اند.

این مسئول اضافه کرد: از ابتدای حضورم در استان به ارزش و اهمیت اراضی کشاورزی استان واقف بوده ام از این رو تاکنون اجازه هیچ گونه تغییر کاربری در این خصوص را نداده و بر حفظ فضای سبز و هویت باغ شهری استان تاکید داشته ام.

شهبازی ادامه داد: از طرح این جوانان نخبه استان که به پیشنهاد رئیس جهاد کشاورزی استان تهیه شده حمایت می‌شود که به دلیل اهمیت آن، برای رونمایی و بهره برداری شخصا حضور پیدا می‌کنم.

وی اظهار داشت: سامانه پایش هوشمند کشاورزی از طریق تصاویر ماهواره ای، علاوه بر رصد هوشمند تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مطالعه علمی بر اساس اقلیم استان و سراسر کشور را برای بهره وری حداکثری از اراضی باغی و زراعی ارائه می دهد.

استاندار البرز در پایان گفت: البرز علی رغم مساحت محدود، رتبه برتر بسیاری از محصولات باغی و سبزی و صیفی جات را در کشور دارد و از صادر کنندگان برتر ملی نیز در این زمینه محسوب می‌شود.

284911