کارآفرینی مکمل رشد اشتغال

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام گفت: کارآفرینی واژه ای است که اگر چه سابقه طولانی در دنیا دارد اما در کشور ما تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله بسیاری دارد این در حالی است که در سیاست­ های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی مقام معظم رهبری، نیاز به کارآفرینی و نوآوری بیان و به آن پرداخته شده است.
تصویر کارآفرینی مکمل رشد اشتغال

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، نادر ثناگو مطلق با بیان اینکه کارآفرینی واژه ای است که سابقه طولانی در دنیا دارد اما در کشور ما طی سال های اخیر به آن پرداخته شده و می توان گفت که کلمه ای نوین بوده و تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله بسیاری دارد.

وی با اشاره به اهمیت کارآفرینی و پرداختن به کسب و کارهای نوین در کشور اظهار داشت: این در حالی است که در سیاست­ های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی مقام معظم رهبری، نیاز به کارآفرینی و نوآوری بیان و به آن پرداخته شده است.

ثناگو مطلق خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم نیاز است تا بخش های زیر ساختی و تسهیل گری برای صنایع، واحدهای دانش بنیان و صنایع هایتک در کشور بیشتر از گذشته توسعه یافته تا علاوه بر افزایش انگیزه در افراد به خصوص جوانان شاهد خلق ایده های منحصر به فرد در راه اندازی کسب و کارهای خلاق که در نهایت موجب افزایش اشتغال و تولید در کشورمان می شود باشیم.

این مسئول اضافه کرد: به همین منظور اقداماتی به خصوص طی سال های اخیر برای گسترش کارآفرینی در کشور صورت گرفته که مجموع این اقدامات موجب شده تا بخشی از خلاقیت و توانمندی جوانان این مرز و بوم به منصه ظهور برسد، اما فعالیت های صورت گرفته کافی نیست و تا رسیدن به چشم انداز ترسیم شده و مد نظر مقام معظم رهبری که هدف غایی اش توسعه هر چه بیشتر این مرز و بوم است راه زیادی مانده است.

وی ادامه داد: در کنار اقدامات زیر ساختی که برای توسعه کارآفرینی و کسب و کارهای نوین می بایستی صورت بگیرد، انتظار از بخش خصوصی و افرادی که به عنوان کارآفرین قصد ورود به این بخش را دارند این است که خلاقیت و نوآوری ها خود را به این سمت متمرکز نمایند که بتوان شاهد تولید کالا و ارائه خدماتی باشیم که علاوه بر بومی سازی توان رقابت با محصولات و خدمات مشابه خارجی را نیز داشته باشند.

ثناگو مطلق، آموزش را مهم ترین رکن برای ایجاد یک کسب و کار نوین و خلق یک ایده عنوان و بیان کرد: همچنین امروز اشتغال به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان کشور است که برای رفع این نیاز اساسی، توجه به کارآفرینی و کسب و کارهای نوین با تکیه بر توان جوانان این مرز و بوم می تواند نقش بسزایی در رشد اشتغال و از بین بردن این دغدغه مهم داشته باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در پایان گفت: جوانان ایران اسلامی نشان دادند که این توان و قابلیت را دارند که با تکیه بر دانش و خلاقیت خود، علم را به عمل تبدیل کرده و با بومی سازی کالا و خدمات، کشور را از واردات بسیاری از این محصولات و خدمات بی نیاز کرده و علاوه بر اشتغال زایی سهم خود را در توسعه این مرز و بوم ایفا کرده اند.

284853