استفاده از فناوری‌های دانش بنیان بومی در نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: پل میانگذر دریاچه ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار دارد و هدف ما استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان بومی در نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه است.
تصویر استفاده از فناوری‌های دانش بنیان بومی در نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد مهدی حیدری،۶ دی ماه در ادامه برنامه های سفر خود به آذربایجان غربی در بازدید از پل میانگذر دریاچه ارومیه اظهارداشت: بر اساس آزمایشات انجام یافته وضعیت مطلوب پل بسیار مناسب بوده و مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: هدف ما استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان بومی در نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه است.

رییس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌ کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: انجام آزمایشات ادواری منظم غیرمخرب قطعات پل میانگذر دریاچه ارومیه انجام شده و این طرح طبق اعلام کارشناسان در حد قابل قبول ایمنی است.

آرش امینی، اظهارکرد: آزمایشات بتنی پل در راستای ارتقای ایمنی و ایستایی قطعات سازه و همچنین بررسی وضعیت پایدار پل میان‌گذر در ۲ مرحله میدانی و آزمایشگاهی صورت می‌گیرد.

وی افزود: بازرسی این طرح در راستای اجرای برنامه‌های ارتقای ایمنی و نگهداری استاندارد پل میانگذر دریاچه ارومیه و براساس جدول زمانبندی بازرسی‌های ادواری بر پایه جدیدترین روش‌های علمی و به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

رییس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌ کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: انجام این آزمایشات زمینه لازم برای بازرسی‌های مداوم نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه را فراهم کرده و بازرسی‌های سطح ۳ و ۴ نیز اجرایی شده است.

امینی با اشاره به اینکه رصد و کنترل پل میانگذر دریاچه ارومیه به صورت دقیق در حال انجام است، بیان کرد: با توجه به اینکه سطح تراز آبی دریاچه ارومیه پایین آمده و ستون‌های پل و بتن‌ها خارج از آب قرار گرفته است امکان قلیایی شدن قطعات وجود دارد که این رصد و کنترل برای تدبیر شرایط جدید انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بررسی و کنترل پل میانگذر دریاچه ارومیه با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه ارومیه انجام می‌گیرد و طبق اعلام کارشناسان تمامی قطعات پل در حال حاضر در سطوح قابل قبول ایمنی است.

منبع: ایسنا

573837