آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه حجم آب پشت سدهای استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 8/. درصد کاهش یافته است گفت: حجم آب پشت سدهای ۱۴ گانه آذربایجان‌غربی به 952 میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رسیده در حالی که میزان آب در مدت زمان مشابه سال گذشته، 960 میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب بود.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی طی 2 سال گذشته رتبه برتر بهبود محیط کسب و کار را به خود اختصاص داده است و از ابتدای امسال تاکنون صادرات استان به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی باید انتظارات رهبر معظم انقلاب را در حوزه های مختلف پیگیری کنند گفت: مجلس شورای اسلامی بایستی مشکل صادرات سیب ارومیه را پیگیری کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از افزایش 2.5 برابری تعداد بیماران بستری در استان خبر داد و گفت: در آذربایجان‌غربی بیماری نه با شیب ملایم بلکه براساس بررسی‌های انجام یافته با شیب تند در حال پیشرفت است که اگر نتوانیم به موقع ورود کنیم، شیوع بیماری پیشرفت می‌کند و در شرایط فعلی پنج شهرستان خوی، سلماس، نقده، بوکان ومیاندوآب نارنجی هستند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز منظومه ماهواره ای حاج قاسم سلیمانی و ماهواره اروم ست اتفاق بزرگی را در کشور رقم می زند همگی در سایه اعتماد به نسل جوان جامعه به وجود آمده است.
سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی از افزایش33 درصدی پهنای باند خروجی در استان خبر داد و گفت: تعداد مشترکان همراه اول در استان نیز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک فعال با ۳میلیون و ۷۰۰هزار سیم کارت است ضمن اینکه همه شهر‌های استان زیر پوشش ۴جی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی خودرویی و موتوری گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر با بصیرت و هوشیاری خود دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم خود بازداشتند و این اتحاد و وفاق ملی موجب پیروزی در صحنه‌های مختلف می‌شود؛ حضور مردمی نشان از پایبندی و اقتدار انقلاب اسلامی ایران است و از این حضور مردمی قدردانی می‌کنیم.
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه عملیات اجرایی ۲۴۴ طرح ورزشی طی امسال در کشور به اتمام رسید؛گفت: علاوه بر این امسال بیش از ۲ هزار باب خانه ورزش روستایی ویژه آقایان و بانوان نیز در روستاها تکمیل شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس، گفت: رونمایی از ماهواره اروم ست، نخستین منظومه فضایی ایران در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی و بازدید از آزاد راه ارومیه_تبریز، در سفر یک روزه نایب رئیس مجلس به این شهر انجام می‌گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از اهدا کبد یک کودک شیرخوار 6 ماهه خبر داد و گفت: کودک شیرخوار 6 ماهه شبستری به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود که با تایید تیم مرگ مغزی و با رضایت خانواده کبد این کودک 6 ماه به فرد نیازمند عضو اهدا شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از بازرسی ۲۳۰ هزار و ۹۱۳ مورد از اصناف استان توسط بازرسان سازمان صمت خبر داد و اظهار داشت: در این بازرسی‌ها، ۹ هزار و ۲۴۵ فقره پرونده تخلف صنفی تشکیل شده که ارزش ریالی آنها یک‌هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال برآورد می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌غربی افزایش یافته و در این مدت ۴۱۴ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان ثبت شد که بیشترین تعداد طی ۲ ماه گذشته بود.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خبر داد؛

آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از راه های روستایی در آذربایجان‌غربی

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در ابتدای دولت یازدهم، سه هزار و ۴۳۴ کیلومتر از راه های روستایی استان، آسفالت بود که این رقم در حال حاضر به چهار هزار و ۲۴۳ کیلومتر رسیده است با توسعه زیربنایی استان به ویژه در حوزه راه طی هفت سال گذشته ۸۰۳ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.