آذربایجان غربی

خبری مبنی بر اینکه یک میلیون تن سیب آذربایجان غربی در آستانه فاسد شدن قرار دارد، دست به دست می چرخد و گفته شده برای تولید این میزان محصول یک‌سوم حجم فعلی دریاچه ارومیه آب مصرف شده.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی شهرها و روستاها در اولویت ما قرار دارد و عملیات اصلاح در روستاهای یزدکان و عذب به طول یک هزار و ۱۵۰ متر در دی ماه جاری انجام شده است.
تنها یک روز بعد از شروع توزیع شیر رایگان در استان آذربایجان غربی، خبری مبنی بر مسمومیت تعدادی دانش آموز در چهاربرج میاندوآب منتشر شد.رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات یهداشتی درمانی میاندوآب بیان کرد: نمونه شیر‌های توزیع شده به آزمایشگاه ارسال شده و منتظر جواب و علت مسمومیت دانش آموزان هستیم.
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب از لزوم ارائه گزارش از عملکرد ۱۵ ساله این مجموعه به یونسکو خبر داد و گفت: باید در سال ۲۰۲۵ گزارشی از انجام تعهدات مجموعه میراث جهانی ارائه دهیم. حفاظت و حراست بسیار خوب بوده و به سمت احیا حرکت خواهیم کرد.
امام جمعه ارومیه صبح امروز با حضور در سالن اجتماعات خلیفه گری ارامنه ارومیه با جمعی از هموطنان مسیحی، ارامنه و آشوری دیدار و سال جدید میلادی را به آن ها تبریک گفت.
به یاد شهدای دانش‌آموز حادثه کرمان؛

کودک مراغه‌ای با هدیه تولدش ۲ زندانی را آزاد کرد

رییس زندان مراغه گفت: یکی از دانش‌آموزان این شهرستان هدیه تولدش را به یاد شهدای دانش‌آموز حادثه کرمان، برای آزادی ۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد هزینه کرد.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: طی درگیری با یک شرور سرباز وظیفه «شاهین خسروی نیا» به شدت مجروح و پس از اعزام به بیمارستان به دلیل جراحت شدید شب سه شنبه به فیض شهادت نائل شد.
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: شاخص رشد بهای کالای آشامیدنی‌ و خوراکی‌ در چند ماه اخیر سال جاری افزایش چشمگیری داشته و این گرانی و تورم فشار زیادی به قشر کارگر وارد می کند.
در روز‌های اخیر و در پی کاهش بارش در دریاچه ی ارومیه، برخی افراد در رسانه‌ها شایعه کردند که این دریاچه را برای برداشت لیتیوم از سطح دریاچه خشک می‌کنند.