نخستین اجلاس مجمع شهرهای تاریخی ایران در کدام شهر برگزار می شود؟

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: نخستین اجلاس مجمع شهرهای تاریخی ایران آبان‌ امسال در اصفهان برگزار می شود و این گردهمایی می‌تواند نقطه اتصالی برای شهرهای دارای بافت تاریخی با سیاستگذاران حوزه‌های مرتبط از جمله وزارت میراث فرهنگی باشد.
تصویر نخستین اجلاس مجمع شهرهای تاریخی ایران در کدام شهر برگزار می شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ محمدعلی ایزدخواستی افزود: این رویداد که دهم آبان برگزار می‌شود، به ابتکار شهرداری اصفهان و همراهی بعضی از شهرهای تاریخی سیاست‌گذاری و تنظیم شده است تا یک نقطه برای گردهم آمدن مدیران شهرهای تاریخی در کشور باشد.

وی افزود: جلسات متعددی در وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد و در نهایت این نتیجه حاصل شد که شهرهای تاریخی از وحدت رویه در حوزه داده‌ها و اطلاعات برخوردار نیستند و برای حل مسائل جایگاه متمرکزی برای همفکری و اشتراک تجارب و دانش وجود ندارد؛ از این رو ایده ایجاد مجمعی برای گردهم‎‌آیی مدیران آن ها ضروری به نظر رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان، با بیان اینکه این مجمع می‌تواند یه بهبود حفاظت از مواریث تاریخی ارزشمند کشور کمک کند، گفت: با تشکیل این مجمع، شهرداران شهرهای تاریخی می‌توانند مسائل خود را مطرح کنند و نظرات و تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند.

وی افزود: در حال حاضر در کشور، شهرداری‌ها در خط مقدم حفاظت از آثار تاریخی هستند و این فرصت باید فراهم شود که آن‌ها از دانش و وحدت رویه در حفاظت از اماکن و بافت‌های تاریخی برخوردار شوند.

وی یادآور شد: در یک سال گذشته، بیش از ۶۰ نشست علمی توسط سازمان نوسازی شهرداری اصفهان برگزار شده که شهرهای مختلف کشور در آن‌ها شرکت داشته‌اند و تجارب بسیار گسترده‌ای در سطح کشور در زمینه حفاظت و مدیریت بافت‌های تاریخی وجود دارد که می‌تواند به اشتراک گذاشته شود.

ایزدخواستی اضافه کرد: در این نشست های علمی که با حضور نخبگان کشور برگزار شد، مسائل بافت‌های تاریخی بررسی و داده‌های ارزشمندی در این مسیر تولید شد تا بتواند در مجمع شهرهای تاریخی ایران از آنها استفاده شود.

متولی بافت تاریخی شهر اصفهان گفت: این مجمع فرصتی خواهد بود برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجارب شهرهای تاریخی و به همین دلیل این نشست ارزشمند و همراه با دستاوردهای مهمی برای شهرهای تاریخی خواهد بود.

وی با اشاره به شباهت شهرهای تاریخی به یکدیگر افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات شهرهای تاریخی ریشه های یکسانی دارند؛ طی ۱۰۰ سال گذشته، نگاهی واحد به شهرسازی مدرن در سراسر کشور شکل گرفته که تفاوت‌های بومی هر منطقه را نادیده گرفته است و همین مساله ریشه بسیاری از مشکلات فعلی در بافت‌های تاریخی شده است.

ایزدخواستی گفت: یکی از اهداف مهم این مجمع، دستیابی به یک ادبیات مشترک در مسیر حفاظت از بافت‌های تاریخی و درک این موضوع است که نه تنها مانعی برای توسعه نیستند بلکه ثروت‌هایی ارزشمند هستند که قابلیت اشتراک‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های همدیگر را دارند.

منبع: ایرنا

789615

سازمان آگهی های پرسون