وزیر راه تاکید کرد؛

ضرورت ایجاد نقشه راه برای دستیابی به هدف ترانزیت ۱۵ میلیون تنی

فرزانه صادق در دیدار با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، بر ضرورت ایجاد نقشه راه برای دستیابی به هدف ترانزیت ۱۵ میلیون تنی تاکید کرد و گفت: پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور پشتوانه ارزشمندی برای توسعه روابط ۲ کشور است.
تصویر ضرورت ایجاد نقشه راه برای دستیابی به هدف ترانزیت ۱۵ میلیون تنی

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست مشترک فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و شاهین مصطفی‌یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان که هر دو ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را به عهده دارند، به منظور پیگیری همکاری‌های دو کشور و همچنین افزایش تعاملات ایران و آذربایجان برگزار شد.

روز گذشته نیز، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشور در دیدار با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر اهمیت گسترش همکاری‌های مشترک بین دو کشور تأکید کرد و گفت: برای تقویت و ارتقای امنیت، برقراری آرامش و ارتباط بین کشورها، نیازی به دیوارکشی در مرزها نیست، بازارهای کشورهای اسلامی‌باید به روی یکدیگر باز باشد و تجار به راحتی با هم کار کنند.رئیس جمهور در ادامه بر ارتقای سطح همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد و گفت: از برقراری مسیرهای ریلی و بزرگراهی میان دو کشور استقبال می‌کنیم و همچنین خواهان تداوم و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های انرژی و کشاورزی هستیم و به آنچه در این زمینه‌ها توافق شده، پایبندیم.

فرزانه صادق در نشست امروز نیز، بر ضرورت ایجاد نقشه راه برای دستیابی به هدف ترانزیت ۱۵ میلیون تنی تاکید کرد و گفت: پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور پشتوانه ارزشمندی برای توسعه روابط دو کشور است.

اهمیت توسعه ارتباط با جمهوری آذربایجان

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ارتباط با جمهوری آذربایجان از اهمیت و جایگاه بالایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است؛ اطمینان دارم که این مناسبات با تلاش‌های جنابعالی در آینده و در راستای منافع دو کشور بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ضمنا مراتب خرسندی خود را از بازگشایی مجدد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران اعلام می‌کنم و آمادگی داریم تا مناسبات دو کشور را در همه بخش‌ها توسعه دهیم.

صادق در ادامه اظهار کرد: آماده‌ایم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در تهران برگزار کنیم تا همه زمینه‌های همکاری مرور شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه همکاری در کلیه زمینه‌های حمل‌ونقل و لجستیک و همین‌طور در پروژه‌های زیرساختی به طور مستمر در جریان است.

وی در ادامه با اشاره به این که ایران اقدام برای ساخت راه آهن رشت- آستارا را آغاز کرده است، گفت: این موضوع نقطه عطفی برای توسعه کریدور شمال جنوب است و مشارکت دولت آذربایجان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی منتهی به این مسیر اهمیت بالایی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید به ظرفیت‌های مطلوب مرزی موجود در بخش جاده‌ای بین دو کشور گفت: پیشنهاد می‌کنم میزان پذیرش ناوگان به صورت روزانه در مرز آستارا به ۱۰۰۰ دستگاه در بیله سوار ۸۰۰ دستگاه، در جلفا به ۷۰۰ دستگاه و در پلدشت به ۶۰۰ دستگاه افزایش یابد.

توسعه همکاری‌های بندری و دریانوردی و ضرورت افزایش پروازهای مشترک

وی ادامه داد: لازم است تفاهم‌نامه جامعی در خصوص همکاری دو کشور در بخش حمل‌ونقل تهیه شود که همزمان با توسعه زیرساخت‌ها جریان حمل‌ونقل نیز سرعت یابد.

صادق در ادامه اظهار کرد: می‌توانیم ظرف یک ماه آینده ترتیب برگزاری جلسه و تهیه این تفاهم‌نامه را بدهیم؛ همچنین لازم است نقشه راه دستیابی به هدف ۱۵ میلیون تن ترانزیت کالا بین دو کشور در سال تهیه شود.

وی درخصوص توسعه همکاری‌های بندری و دریانوردی نیز گفت: لازم است نشست مشترک کارشناسی جهت نهایی‌سازی پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری ظرف یک‌ماه آینده برگزار شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش پروازهای مشترک بین دو کشور تاکید کرد: حمل‌ونقل هوایی بین دو کشور باید توسعه پیدا کند و در این راستا باید زمینه افزایش پروازهای مشترک در هر دو کشور ایجاد شود.

منبع: تسنیم

789213

سازمان آگهی های پرسون