بهره برداری از ۲۸ طرح گردشگری و میراث فرهنگی در خراسان‌رضوی

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام دهه فجر، ۲۸ طرح در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با حجم سرمایه‌گذاری معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال بهره‌برداری شد.
تصویر بهره برداری از ۲۸ طرح گردشگری و میراث فرهنگی در خراسان‌رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون، سید جواد موسوی روز دوشنبه افزود: ۱۳ طرح از این تعداد در حوزه گردشگری با سرمایه گذاری ۱۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: این طرح ها شامل یک هتل پنج ستاره، ۲ هتل سه ستاره، یک هتل یک ستاره، یک مهمانپذیر، ۲ سفرخانه سنتی و ۶ اقامتگاه بومگردی و خانه مسافر در خراسان رضوی است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: طرحهای افتتاح شده در دهه فجر برای ۳۰۱ نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد می‌کند و در طول دوره ساخت نیز برای حداقل هزار نفر ایجاد شغل موقت کرده‌ است.

وی افزود: بر این اساس تعداد ۵۴۰ تخت رسمی به تعداد تخت‌های اقامتی خراسان رضوی افزوده می‌شود که تعداد آن به حدود ۷۰۰ تخت می‌رسد.

موسوی اظهار کرد: این طرحها در شهرستان‌های مشهد، گناباد، طرقبه - شاندیز، چناران، کلات نادری و درگز قرار گرفته‌اند.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: در حوزه میراث فرهنگی نیز ۱۲ طرح کلنگ‌زنی و افتتاح و در حوزه صنایع‌دستی نیز سه طرح در رشته‌های سفال، پتینه و نقاشی و هنرهای چوبی در استان به بهره‌برداری رسید.

منبع: ایرنا

599258