روش های ساده برای پیشگیری از دیابت

عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دیابت یک بیماری شایع در جهان است که در آن قند خون به طور غیر طبیعی افزایش می یابد، افزود: در کنار درمان های رایج بیماران دیابتی، استفاده از گیاهان دارویی به عنوان درمان های مکمل در کنترل قند خون مفید است.
تصویر روش های ساده برای پیشگیری از دیابت

به گزارش سایت خبری پرسون، فاطمه محجوب اظهار داشت: بیماران مبتلا به دیابت در صورت عدم رعایت رژیم غذایی و درمان های مربوطه، با عوارض متعددی در زمینه بینایی، قلبی و عروقی، کلیوی و خون رسانی اندام ها مواجه می شوند.

وی رعایت رژیم غذایی متناسب با نوع مزاج و متناسب با شاخص توده بدنی، داشتن خواب شبانه کافی، کنترل هیجانات خلقی و اضطراب، داشتن فعالیت بدنی مناسب حدود ١۵۰ دقیقه در هفته، توجه به وضعیت اجابت مزاج و رفع یبوست و پرهیز از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده را در کنترل بهتر قند خون موثر دانست.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: این تصور که برای درمان دیابت با طب سنتی همه داروهای شیمیایی باید قطع شود، اشتباه و توصیه بسیار خطرناکی است. درمان های طب ایرانی به صورت تلفیقی در کنار درمان های جدید باعث کنترل هر چه بهتر قند خون، کاهش عوارض دارویی، کاهش عوارض دیابت و نیز کاهش دُز داروها می شود.

به گفته وی توصیه می شود بیماران مبتلا به دیابت حتما تحت نظر متخصصان، داروهای لازم را دریافت کرده و به صورت خود سرانه آن ها را قطع نکنند.

منبع: ایلنا

753061