هیچ موردی از آبله میمونی در کشور وجود ندارد

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تشخیص قطعی بیماری آبله میمونی تنها پس از تایید آزمایشگاهی امکان‌پذیر است، اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری آبله میمونی در کشور شناسایی نشده است.

تصویر هیچ موردی از آبله میمونی در کشور وجود ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر حسین فرشیدی درباره اخباری مبنی بر بیماری آبله میمونی در برخی شهرهای کشور را شایعه برشمرد و گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در کشور شناسایی نشده است. نظام مراقبت بیماری‌های واگیردار کشور به صورت شبانه‌روزی در حال پایش است و از مردم می‌خواهم به شایعات توجه نکنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت، وضعیت اضطراری سلامت عمومی را به دلیل شیوع آبله میمونی در برخی کشورهای آفریقایی و اروپایی اعلام کرده، گفت: به منظور پیشگیری و کنترل احتمالی این بیماری، اقدامات مراقبتی و کنترلی در مرزهای ورودی کشور تشدید شده است.

معاون بهداشت تاکید کرد: تشخیص قطعی بیماری آبله میمونی تنها پس از تایید آزمایشگاهی امکان‌پذیر است و انتشار هرگونه خبر یا تصویر بدون تایید آزمایشگاهی، می‌تواند موجب ایجاد نگرانی‌های بی‌مورد در جامعه شود. تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری آبله میمونی در کشور شناسایی نشده است و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب از طریق کانال‌های رسمی وزارت بهداشت به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند و در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک، به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه‌کنند.

منبع: ایسنا

752755