یک ترکیب فوق‌العاده از ساندویچ و پیتزا؛ طرز تهیه پیتزا بندری

پیتزا بندری یکی از انواع پیتزاهای بسیار خوشمزه و مدرن امروزی است که از ترکیب خمیر پیتزا با مواد سوسیس بندری و پنیر پیتزا تهیه می‌شود.
تصویر یک ترکیب فوق‌العاده از ساندویچ و پیتزا؛ طرز تهیه پیتزا بندری

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز فست فود‌ها یکی از مهم‌ترین گروه‌های غذایی در جهان هستند که تنوع بالایی دارند و به عنوان غذایی مدرن با طعم و سبک جدید جای خود را در برنامه غذایی مردم دنیا باز کرده‌اند. پیتزا یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین نوع فست فودهاست که اولین بار در کشور ایتالیا تهیه شد؛ سپس پخت آن در سراسر جهان رواج پیدا کرد. پیتزا در طعم‌های گوناگون مانند پیتزای سبزیجات، مرغ، گوشت، پپرونی، پنیر و... تهیه می‌شود که دارای طیف گسترده‌ای از طعم و مزه است. پیتزا بندری یکی از انواع پیتزا‌های مدرن است که مواد و طعم آن شباهت زیادی به ساندویچ بندری دارد و بسیار متفاوت و خوشمزه است. اگر عاشق ساندویچ بندری هستید، قطعا عاشق این پیتزا هم خواهید شد و از خوردنش دست نخواهید کشید، پس در ادامه این مطلب با آموزش پیتزا بندری خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

  • آرد گندم: ۲۰۰ گرم
  • پودر مخمر: ۲ گرم
  • آب: ۱۲۰ گرم
  • شکر: ۲ گرم
  • نمک: ۲ گرم
  • روغن مایع: ۱۰ گرم

مواد لازم برای مواد میانی پیتزا

  • سوسیس: ۵ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن: به میزان لازم
  • پنیر پیتزا: به میزان لازم

مواد لازم برای سس پیتزا

  • پوره گوجه فرنگی: یک چهارم لیوان
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۳ حبه
  • فلفل سیاه و آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این پیتزای خوشمزه ابتدا باید خمیر را آماده کنیم. ابتدا آرد گندم را داخل یک کاسه مناسب بریزید، سپس نمک، پودر مخمر و شکر را به آرد اضافه کنید و هم بزنید. وسط آرد را خالی کنید و آب را اضافه کنید و با دست کم کم مواد را هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد. بعد از اینکه چند دقیقه خمیر را روز دادید، روغن را اضافه کنید و دوباره خمیر را ورز بدهید. حدودا ۵ دقیقه خمیر را ورز بدهید تا رنگ خمیر روشن شود، سپس خمیر را داخل کاسه بگذارید و روی آن را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در محیط آشپزخانه قرار بدهید تا استراحت کند.

در مرحله بعد باید مواد روی پیتزا را آماده کنید.

پیاز را به صورت خلالی درشت خرد کنید و همراه با کمی روغن داخل ماهی تابه بریزید و صبر کنید تا کمی نرم و طلایی شود. مقداری زردچوبه و فلفل اضافه کنید، سپس سوسیس‌های حلقه شده را به پیازداغ اضافه کنید و تفت بدهید تا سوسیس سرخ شود. کمی نمک و آویشن روی مواد بپاشید و در آخر فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید. وقتی فلفل دلمه‌ای کمی سبک شد، رب گوجه را اضافه کنید و بعد از یک دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید. برای درست کردن سس پوره گوجه فرنگی را با رب گوجه فرنگی، سیر رنده شده، فلفل سیاه و آویشن مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

در مرحله آخر خمیر را که حالا حسابی استراحت کرده و آماده است، وسط قالب پیتزا بگذارید و با دست خمیر را کاملا پهن کنید تا کل سطح ظرف را بپوشاند. سسی را که آماده کرده‌اید، روی خمیر بریزید و با قاشق پخش کنید، سپس مواد میانی را روی خمیر بریزید و پخش کنید. در آخر پنیر پیتزا را روی مواد بریزید و به صورت کامل پخش کنید. سینی پیتزا را داخل فر ۲۰۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار بدهید تا گرم شود. ۵ دقیقه آخر گریل را روشن کنید یا شعله فر را از بالا روشن کنید تا روی پیتزا هم طلایی شود. پیتزا بندری خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

نکات مهم

۱ـ پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که گاه در ترکیب با پنیر‌های دیگر ارائه می‌شود. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین‌های گروه A و B است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می‌شود که چربی و مواد ناسالم موجود در آن کم‌تر جذب بدن شوند. از ویژگی‌های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. همچنین یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ‌وجه پس از پخت روغن پس نمی‌دهد. برای خوشمزه‌تر شدن پیتزا توصیه می‌شود که دو یا سه مدل پنیر پیتزا را با هم مخلوط کنید.

۲ـ همان‌طور که می‌دانید فلفل دلمه‌ای سبزی پرخاصیتی است که مصرف آن به تمامی افراد به‌ویژه کودکان توصیه شده است. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است که رنگ سبز آن طعم قوی‌تری دارد. فلفل دلمه‌ای به دلیل مواد مغذی ازجمله ویتامینی که دارد، منشأ درمان سرماخوردگی است و همچنین برای درمان کم‌خونی، حفاظت از چشم و تقویت قوه بینایی و رفع یبوست بسیار مفید است. ته فلفل دلمه‌ای برجستگی‌هایی وجود دارد. فلفل دلمه‌هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند، ماده هستند. فلفل دلمه‌ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد؛ بنابراین برای تهیه انواع سالاد و خام‌خواری مناسب‌تر از فلفل نر است. فلفل دلمه‌ای که سه برجستگی در زیر خود دارد، نر است. تخم کم‌تری دارد و تندتر است. برای غذا پختن از آن استفاده می‌شود و در آشپزی کاربردی‌تر است. برعکس فلفل دلمه‌ای ماده بعد از تفت دادن و پختن اصلاً تلخ نمی‌شود و خوشمزه باقی می‌ماند.

۳ـ خمیر مایه یا مخمر یکی از انواع مخمر است که در پخت نان، پیراشکی، پیتزا و ... از آن استفاده می‌شود. استفاده از پودر خمیر مایه در خمیر باعث تولید گاز کربنیک و مواد آلی می‌شود و در نتیجه افزایش حجم خمیر و عطر و طعم خوب آن را به همراه خواهد داشت و نان و شیرینی را پوک و توخالی می‌کند. پودر خمیر مایه را می‌توانید در منزل و در محیطی که زیاد گرم نباشد، نگهداری کنید. پس از باز کردن بسته خمیرمایه حتما آن را در فریزر نگه دارید. خمیر مایه بعد از چند ماه کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین بهتر است آن را به اندازه‌ای که مصرف دارید، خریداری کنید.

منبع: فرارو

741613