قیمت خودروهای وارداتی در کیش کاهش می‌یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با ورود خودروهای جدید وارداتی به جزیره کیش و ایجاد بازار رقابتی، قیمت‌ها کاهشی خواهد بود.
تصویر قیمت خودروهای وارداتی در کیش کاهش می‌یابد

به گزارش سایت خبری پرسون، رحیم سرهنگی در مراسم روز خبرنگار که شامگاه روز چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد: این میزان تخفیف فقط در سال ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی دارد و پس از آن به حالت عادی خود بازخواهد گشت.

وی همچنین با اشاره به تحمیل هزینه‌های کلان به کیشوندان در قالب جریمه ماندگاری خودروهای سرزمین اصلی در جزیره، بیان کرد: این میزان نه تنها در سال جدید افزایش نخواهد یافت، بلکه شامل تخفیف نیز خواهد شد.

قیمت خودروهای وارداتی در کیش کاهش می‌یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اعلام اینکه مجوزهای لازم برای واردات خودرو به جزیره صادر شده و هیچ مشکلی در ارائه مجوز به درخواست کنندگان جدید وجود ندارد، بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده هیچ رانتی را در بحث واردات خودرو شاهد نخواهیم بود دخالتی در قیمت گذاری نخواهیم داشت؛ با ورود خودروهای جدید وارداتی به جزیره کیش و ایجاد بازار رقابتی، قیمت‌ها کاهشی خواهد بود.

وی ادامه داد: کیشوندان برای خرید عجله نکنند چرا که به اندازه کافی ثبت واردات خودرو انجام شده و قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

سرهنگی همچنین با اشاره به تلاش‌ها برای جذب سرمایه گذار جهت واردات خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش، اظهار کرد: امیدواریم تلاش‌ها نتیجه بخش بوده و به زودی خبرهای خوبی به مردم دهیم.

شرکت آب و برق کیش به زودی به آغوش حاکمیت بازمی‌گردد

وی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت واگذاری شرکت آب و برق کیش به سازمان منطقه منطقه آزاد، گفت: اثبات شد که شرکت آب و برق کیش یک شرکت زیر ساختی است و باید مدیریت آن به حاکمیت واگذار شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: شهید مالک رحمتی وقتی مسوولیت سازمان خصوصی سازی را بر عهده داشت نقش بسزایی در روند واگذاری شرکت آب و برق کیش به حاکمیت ایفا کرد؛ این واگذاری عملا در حال طی مراحل پایانی خود است.

وی اشاره‌ای نیز به شرکت هواپیمایی کیش ایر کرد و افزود: موضوع این شرکت کمی متفاوت است؛ تصمیم بر آن بود که سهام این شرکت در بورس عرضه شود که در آن مقطع به صلاح نبود و مانع آن شدیم؛ شرکت کیش ایر متعلق به کیشوندان باید باشد در این راستا اقدامات انجام شده به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع: ایرنا

740049