اسماعیل بیک محمدی رئیس سازمان طنین ایثارگران کشور:

پزشکیان برای موفقیت باید راه آیت الله هاشمی را ادامه دهد

استفاده از تجربه دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی می تواند تا حدود زیادی زمینه های موفقیت دولت چهاردهم را به وجود بیاورد. مرحوم هاشمی از مدیریت قوی برای هدایت کابینه برخوردار بود و به همین دلیل وزرایی که انتخاب کرد بهترین عملکرد خود را ارائه دادند.پزشکیان نیز باید از نیروهای متخحصص و تحصیل کرده در کابینه خود استفاده کند تا بتواند شعارهای مبتنی بر توسعه خود را محقق کند.
تصویر پزشکیان برای موفقیت باید راه آیت الله هاشمی را ادامه دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم تنفیذ و تحلیف مسعود پزشکیان در حالی برگزار شد که اعضای کابینه وی گویا هنوز در گیر و دار شورای راهبری مانده و مشخص نشده اند و تنها عارف، ظریف و قائم پناه از رئیس جمهور حکم گرفته اند. این در حالی است که دولت پزشکیان با فرصت ها و چالش های متعددی در ادامه مسیر خود مواجه خواهد بود.«پُرسون» برای تحلیل و بررسی مسیر پیش روی دولت چهاردهم با دکتر اسماعیل بیک محمدی رئیس سازمان طنین ایثارگران کشور و رئیس ائتلاف ایثارگران در انتخابات مجلس دوازدهم گفت وگو کرده است که در ادامه می خوانید.

اسماعیل بیک محمدی در این زمینه معتقد است: در بین دولت های پس از انقلاب یکی از دولت هایی که در زمینه های مختلف می تواند به عنوان یک الگو شناخته شود دولت آیت الله هاشمی است که از تکنوکرات های تحصیل کرده و با دانش استفاده کرد. حضور تکنوکرات ها در دولت هاشمی باعث شد بسیاری از زیرساخت های کشور در همین دوران به وجود بیاید و کشور در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد. به همین دلیل نیز اگر پزشکیان به دنبال این است که در تحقق اهدافی که دارد موفق شود بهتر است راه آیت الله هاشمی را ادامه دهد.

وی ادامه داد :شعار پزشکیان دولت وفاق و دولت ملی است که مبتنی بر انگیزه های توسعه ای است. این در حالی است که دولت هاشمی نیز رویکرد توسعه ای داشت و به همین دلیل استفاده از تجربه دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی می تواند تا حدود زیادی زمینه های موفقیت دولت چهاردهم را به وجود بیاورد. مرحوم هاشمی از مدیریت قوی برای هدایت کابینه برخوردار بود و به همین دلیل وزرایی که انتخاب کرد بهترین عملکرد خود را ارائه دادند. پزشکیان نیز باید از نیروهای متخحصص و تحصیل کرده در کابینه خود استفاده کند تا بتواند شعارهای مبتنی بر توسعه خود را محقق کند.

رئیس سازمان طنین ایثارگران کشور تصریح کرد:نکته مهم دیگری که در دولت مرحوم هاشمی مشهود بود میانه روی و تعادل در سیاست داخلی و خارجی بود به شکلی که بسیاری از رهبران سیاسی کشورهای منطقه از دوران هاشمی به عنوان دوران خردورزی و میانه روی یاد می کنند. در روزهای اخیر پادشاه عربستان نامه ای به آقای پزشکیان نوشت که این نامه می تواند زمینه تعامل دولت چهاردهم با کشورهای منطقه را فراهم کند. به همین دلیل نیز بهتر است پزشکیان از این نامه استقبال کند و اولین سفر خارجی خود را برای کاهش تنش های منطقه ای به عربستان انجام بدهد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور با چالش های متعددی مواجه است که استفاده از افراد بی تجربه که دارای تخصص لازم نیستند نه تنها کمکی به کشور نخواهد کرد و بلکه شرایط را پیچیده نیز می کند. به همین دلیل پزشکیان باید تکنوکرات ها را وارد کابینه کند که از تخصص و تجربه کافی در زمینه های مختلف برخوردار باشند. تنها در چنین شرایطی است که می توان نسبت به حل مشکلات کشور و موفقیت دولت چهاردهم خوشبین و امیدوار بود.

منبع: پُرسون

729320

مطالب مرتبط