چند نفر در کشور طی ۱۰ روز اخیر دچار گرمازدگی شدند؟

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از گرمازدگی ۴۰۴ تن در کشور خبر داد.

تصویر چند نفر  در کشور طی ۱۰ روز اخیر دچار گرمازدگی شدند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بابک یکتاپرست درباره آمار گرمازدگی در کشور گفت: به دنبال موج گرمای ایجاد شده در کشور سازمان اورژانس نیز در استان‌ها و مناطقی که دمای بالای هوا در آن پیش‌بینی شده بود، به حالت آماده‌باش در آمد و این آماده‌باش همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات اورژانس در این خصوص از سوم مردادماه آغاز شده است، گفت: برابر آمارهای ما تا صبح امروز در مجموع ۴۰۴ تن دچار گرمازدگی شده‌اند که از این تعداد ۳۰۵ تن شخصا به مراکز و پایگاه‌های اورژانس در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۹۹ نفر نیز با مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و درخواست کمک کردند، گفت: از این تعداد ۵۰ تن توسط عوامل اورژانس در محل خدمات درمانی را دریافت کرده و ۴۹ تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته یکتاپرست درحال حاضر هفت نفر از آسیب دیدگان ناشی از گرما که با تشخیص گرمازدگی در بیمارستان بستری شده بودند، همچنان در بیمارستان‌ها و به منظور دریافت خدمات درمانی تکمیلی بستری هستند.

وی به مردم توصیه کرد که در ایام گرمای هوا تا حد امکان از تردد غیر ضروری و به خصوص در ساعات پیک گرمای هوا خودداری کنند. آب و مایعات زیادی مصرف کنند و از انجام فعالیت‌های سنگین نظیر دویدن، کوهنوردی و ... هم پرهیز کنند.

منبع: ایسنا

729267