رئیس اورژانس تهران:

افزایش 5 درصدی آمار تماس‌ها با اورژانس بخاطر گرمازدگی

رئیس اورژانس تهران در خصوص آمار گرمازدگی در تهران طی سه روز گذشته گفت: تماس‌ها با اورژانس پایتخت برای دریافت خدمات در این مدت ۵.۷ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته است.
تصویر افزایش 5 درصدی آمار تماس‌ها با اورژانس بخاطر گرمازدگی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمداسماعیل توکلی روز سه‌شنبه با بیان اینکه بر اثر گرمازدگی آمار تماس به اورژانس تهران افزایش یافته است، اظهار کرد: در استان تهران و در طول سه روز اخیر، ۷۴ مورد صرفا با مساله گرمازدگی با ما تماس گرفته‌اند که ۱۸ مورد از این تماس‌ها به مراکز درمانی منتقل شدند که این تعداد به نسبت قبل رو به افزایش است.

وی در ادامه افزود: از این تعداد تماس‌ها بیشتر موارد ضعف و بی‌حالی گزارش شده که البته این آمار تنها مواردی بود که اورژانس پیگیری کرده است و برخی از افراد خودشان به مراکز درمانی مراجعه کردند که طبیعتا نسبت به آمار اعلام شده اورژانس بیشتر هستند.

پیش از این نیز معاون فنی و عملیات اورژانس تهران به شهروندان تهرانی توصیه کرده بود که در صورت تردد در سطح شهر حتما آب خنک همراه داشته باشند و از لباس‌های روشن و خنک، کلاه آفتابی و عینک دودی استفاده کنند.

فراهانی به زنان باردار و افراد مسن هشدار داد که تا حد امکان کمتر از منزل خارج شوند و در صورت خروج از منزل حتما برای جلوگیری از گرمازدگی اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت بروز هرگونه نیاز با شماره ۱۱۵ اورژانس تماس گیرند.

منبع: ایرنا

728656