حرف زدن در خواب خطرناک است؟

طبق گفته آکادمی پزشکی خواب آمریکا، حدود 65 درصد از آمریکایی ها در مقطعی از زندگی خود در طول خواب صحبت می کنند.
تصویر حرف زدن در خواب خطرناک است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، کارلوس شنک، روانپزشک در مرکز پزشکی شهرستان هنپین، وابسته به دانشگاه مینه سوتا، گفت: "حرف زدن در خواب به خودی خود مضر نیست، اما ممکن است نشانه ای از اختلال دیگری باشد که جدی تر از اختلالات خواب است."

آکادمی بیان کرد که «اگر دفعات صحبت کردن در طول خواب افزایش یابد، یا با افزایش سن ظاهر شود، یا همزمان با علائم دیگری مانند حرکت اندام ها در طول خواب، یا خواب آلودگی در ساعات روز رخ دهد، در این مورد، پزشک متخصص. باید مشورت کرد.»

وی افزود: در بسیاری از موارد صحبت کردن در خواب نیاز به درمان خاصی ندارد، اما اگر این مشکل با اختلال خواب دیگری همراه شود، پزشک باید درمان مشکل اصلی را آغاز کند. از جمله محرک‌های صحبت کردن در طول خواب، احساس استرس، نوشیدن الکل، ساعات خواب نامنظم یا خوابیدن در مکان جدید یا غیرعادی است.

به نوبه خود، جنیفر موند، روانپزشک و آسیب شناس خواب در دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو، گفت: "حرف زدن در خواب ممکن است برای شریک تختخواب مشکل ایجاد کند." موند در بیانیه‌ای برای وب‌سایت مدیکال اکسپرس، که در تحقیقات پزشکی تخصص دارد، به هرکسی که با فردی که در خواب صحبت می‌کند در یک رختخواب مشترک است، توصیه کرد که یک منبع نویز معمولی را روشن کند و «همچنین می‌توان از گوش‌گیر یا هدفون‌های حذف صدا استفاده کرد. ”

منبع: مجله پزشکی

728514