بررسی کاربرد یو پی اس

کاربرد یو پی اس به سبب تامین برق اضطراری و تامین برق به صورت بی وقفه مورد توجه بسیاری از صنایع، سازمان ها و اداره ها قرار گرفته است.
تصویر بررسی کاربرد یو پی اس

به گزارش سایت خبری پرسون، دستگاه یو پی اس را می توان به عنوان یک منبع تغذیه بی وقفه معرفی کرد. این وسیله به سبب تامین برق مورد نیاز وسایل برقی در هنگام قطعی برق در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این کاربرد یو پی اس موجب محافظت از دستگاه های الکتریکی حساس و آنلابن ماندن برنامه های حساس خواهد شد. از این رو می توان گفت که کاربرد یو پی اس در صنایع و اماکنی نظیر: کارخانه‌جات تولیدی صنعتی و چاپ، پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی، مراکز درمانی، بیمارستان ها و تجهیزات پزشکی، سیستم های مخابراتی، امنیتی و دیتاسنتر و همچنین سازمان ها و ادارات دولتی دیده می شود.

کاربرد یو پی اس

کاربرد یو پی اس

▪︎ کارخانه‌جات تولیدی صنعتی و چاپ

یو پی اس در کارخانه های صنعتی، چاپ و بسته بندی به کار می رود. از این نوع دستگاه به منظور تامین برق مورد نیاز دستگاه های چاپ افست، دستگاه چاپ هلیوگراور، دستگاه چاپ مخمل، دستگاه چاپ افست روی فلز و دستگاه چاپ لترپرس استفاده می شود. همچنین کاربرد یو پی اس در کارخانه های تولیدی به منظور ادامه روند تولید محصولات در انواع ماشین آلات دیده می شود.

▪︎ پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی

صنایع پتروشیمی دیگر صنایع مهمی است که از کاربرد یو پی اس جهت مصارف موردنیاز خود بهره بسیاری برده است. یو پی اس به منظور ادامه روند پردازش و عملیات سطوح مختلف در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع یو پی اس در سکوهای نفت و گاز و پتروشیمی، سیستم های خط لوله گاز و کنترل کانال های نفتی، ایستگاه های پمپاژ، کمپرسورهای خط لوله و سیستم های بهینه سازی تولید استفاده می شود.

▪︎ مراکز درمانی، بیمارستان ها و تجهیزات پزشکی

کلینیک ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی از دیگر مواردی هستند که قطعی برق ممکن است آسیب و صدمه به تجهیزات الکتریکی و همچنین آسیب به زندگی افراد را به دنبال داشته باشد. از این رو، می توان گفت که تامین برق اضطراری در مراکز درمانی بسیار ضروری و مبرم است. از این رو، یو پی اس در مراکز درمانی و بیمارستان ها جهت تامین برق اضطراری تجهیزات الکتریکی موجود در اتاق های احیا ICU و CCU و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته به کار می رود. همچنین از این وسیله در دستگاه های سونوگرافی، تصویربرداری، سی تی اسکن، MRI و دیگر وسایل و تجهیزات پزشکی استفاده می شود.

▪︎ سیستم های مخابراتی، امنیتی و دیتاسنتر

هنگامی که اتفاقی نظیر رعد و برق رخ می دهد، احتمال آسیب به سیستم های مخابراتی وجود دارد. استفاده از یو پی اس در سیستم های مخابراتی مانع از آسیب آن ها خواهد شد. ممکن است یو پی اس در اثر رعد و برق آسیب ببیند اما محافظت کامل سیستم های مخابراتی، امنیتی و دیتاسنتر را انجام می دهد. یو پی اس در تجهیزات کامپیوتری، سیستم های امنیتی و دیتاسنتر جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی قطعی برق به کار می رود.

▪︎ سازمان ها و ادارات دولتی

اداره های دولتی و سازمان ها و ارگان های مختلف جهت انجام فعالیت های روزانه خود به یو پی اس نیاز دارند. چراکه قطعی برق تاحدی مانع از ادامه روند فعالیت های آن ها خواهد شد. در هر سازمان و اداره ای دستگاه هایی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از یو پی اس سبب جلوگیری از آسیب به دستگاه ها و جلوگیری از هزینه های تعمیر آن ها خواهد شد.

کاربرد یو پی اس

یو پی اس

تمام موارد ذکر شده تنها بخشی از کاربردهای یو پی اس در اماکن و صنایع گوناگون می باشد. کاربردهای یو پی اس در دستگاه های مختلف بسیار گسترده است. قطعی برق ممکن است که سبب آسیب به تجهیزات الکتریکی شود. در واقع هر شخص و صنعتی جهت تداوم تولید و روند کاری خود، تامین برق مورد نیاز و جلوگیری از هزینه های اضافی جهت تعمیر وسایل الکتریکی از انواع یو پی اس استفاده می کنند.

منبع: یو پی اس آنلاین

728259