بهترین یو پی اس

قطع شدن ناگهانی برق علاوه بر اینکه روی کارهای روزمره اختلال ایجاد می­‌کند در بسیاری از موارد موجب، خرابی یا سوختگی لوازم الکترونیکی نیز می­شود. این اتفاق در هر بازه زمانی ممکن رخ دهد اما در فصول گرم سال بیشتر است.
تصویر بهترین یو پی اس

به گزارش سایت خبری پرسون، قطع شدن ناگهانی برق علاوه بر اینکه روی کارهای روزمره اختلال ایجاد می­‌کند در بسیاری از موارد موجب، خرابی یا سوختگی لوازم الکترونیکی نیز می­شود. این اتفاق در هر بازه زمانی ممکن رخ دهد اما در فصول گرم سال بیشتر است. از طرفی بسیاری از این لوازم برقی دارای قیمت بالایی هستند و در صورت آسیب­‌دیدگی، خرید مجدد یا تعمیر آنها دشوار خواهد بود. از این‌­رو نمی­‌توان نسبت به محافظت از آنها بی‌تفاوت بود. یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب‌­دیدگی لوازم برقی ناشی از اختلالات برق، استفاده از دستگاهی به‌نام یو پی اس است. این دستگاه در صورت بروز اختلال در جریان برق از جمله کاهش یا افزایش ولتاژ ورودی برق و یا قطع کامل جریان از خاموش شدن ناگهانی دستگاه جلوگیری می­‌کند و به کاربر اجازه می‌­دهد تا به‌صورت ایمن، تجهیزات متصل به دستگاه ups را خاموش کند. درواقع ups منبع تغذیه بدون وقفه­ و اضطراری است که بدون معطلی، جریان برق تجهیزات و سیستم­های الکترونیکی متصل به خود را تأمین می­‌کند.

کاربرد یو پی اس

از یو پی اس در مراکز درمانی، تولیدی، صنعتی، ساختمان­‌های تجاری، خانه­‌ها، مخابرات و... برای تأمین جریان برق در مواقع اضطراری و همین­‌طور حفاظت از تجهیزات استفاده می­‌کنند. به‌عنوان مثال، آسانسور ساختمان­‌ها اعم از مسکونی و تجاری یکی از جاهای مهمی است که استفاده از ups بسیار آن حائز اهمیت می­‌باشد؛ زیرا با قطع شدن جریان برق و بدون منبع تغذیه اضطراری، آسانسور قادر به جابه­‌جا شدن یا بازگشایی درب نیست که این اتفاق برای افراد درگیر، رعب‌­آور خواهد بود. دوربین‌­های مداربسته، کرکره برقی، تجهیزات پزشکی، سیستم‌­های امنیتی، کامپیوتر، تلویزیون و... از جمله دستگاه‌های الکترونیکی هستند که نیاز به یک پشتیبان دارند. بنابراین وجود ups در خانه­‌ها و دیگر مراکز این اطمینان خاطر را می‌­دهد که بتوانید از تجهیزات الکترونیکی خود در برابر تغییرات غیرمنتظره شبکه برق محافظت کنید.

در زمان خرید یو پی اس به چه مواردی توجه کنیم؟

از جمله مواردی که بهتر است در زمان خرید یو پی اس به آن دقت داشته باشید؛ می‌توان به امکان تنظیم پارامتر که عمل‌کرد دستگاه را تعیین می‌کند اشاره کرد که توسط خود کاربر یا شرکت سازنده اعمال می­‌شود. توان مصرفی دستگاه­‌های موردنظر، آنلاین یا آفلاین بودن دستگاه، پشتیبانی شرکت سازنده، سیستم مقابله با نویز، اندازه دستگاه، قابلیت و زمان پشتیبانی و همین‌طور قابلیت باتری داخلی یا خارجی از دیگر نکاتی است که به شما کمک می­‌کند تا ups را در بهترین کیفیت و با طول عمر مناسب تهیه کنید.

یو پی اس­‌ها دارای انواع مختلفی هستند که کاربران باید با توجه به نیاز و نوع مکانی که می­‌خواهند از این دستگاه استفاده کنند برای خرید بهترین Ups اقدام نمایند. به‌عنوان مثال، تجهیزات بیمارستانی و پزشکی به دلیل اینکه از قیمت بالایی برخوردارند و هم به‌دلیل حساسیت کاری و استفاده مدام از آنها نیاز به یو پی اس دارند تا جریان برق خود را به‌طور استاندارد تأمین کنند. زیرا کاهش یا افزایش ولتاژ ورودی برق، علاوه بر اینکه به دستگاه صدماتی را وارد می­‌کند؛ ممکن است سلامت بیماران را تهدید کند. از جمله این بخش‌ها می‌توان به آی­.سی.­یو، اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی و... اشاره کرد. لازم به‌ذکر است که ups تنها به‌منظور حفظ جریان برق تجهیزات بیمارستانی و محافظت از آنها نیست، بلکه برای تأمین برق راه‌روها، بخش­‌های مختلف اداری، روشنایی اتاق عمل و موارد دیگر نیز کاربرد دارد. بنابراین بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که از لحاظ کیفیت و شرکت سازنده دارای مطلوبیت خوب و فاقد سروصدا یا کم صدا باشد. مورد دیگری که باید به آن توجه شود، باتری یو پی اس­‌های بیمارستانی می­‌باشد که باید دارای قابلیت زمان پشتیبانی لازم در زمان قطعی برق را داشته باشند.

باتری یو پی اس

باتری یو پی اس یکی از اجزای اصلی تشکیل ­دهنده این نوع دستگاه­‌ها می­‌باشد که توسط شرکت‌های سازنده در کیفیت­‌های متنوع عرضه می­گردد. این باتری مبدل­ کننده انرژی شیمیایی ذخیره شده به انرژی الکتریکی در زمان دشارژ می‌­باشد و دارای انواع مختلفی همچون سرب اسید، نیکل کادمیم و لیتیوم یون است. باتری Lead-Acid دارای بازدهی و کارآیی بالا، قابلیت تحمل در شرایط نگهداری نادرست، امپدانس داخلی پایین و قیمت مناسب است و همین‌طور یک انتخاب مناسب برای جاهایی است که وزن دارای اهمیت نیست. این نوع باتری در دو مدل سیلد و غوطه­‌ور در اسید تولید می­‌گردد. نوع اول آن به‌صورت سربسته با بازدهی بالا می‌باشد و نوع دوم دارای صفحه­‌هایی است که در الکترولیت اسید غوطه‌­ور شده است. اما باتری­‌های نیکل کادمیم یو پی اس، دارای طول عمر و قابلیت دشارژ بالایی هستند در عوض هزینه نگهداری آنها بیشتر از نوع سرب اسیدی است و فرآیند بازیافت آن به‌دلیل سمی بودن جنس نیکل کادمیم هزینه­‌بر بوده و به تعمیرات دوره‌ای هم نیاز دارد. باتری­‌های لیتیوم یونی ups نیز دارای انواع و ترکیب­‌بندی‌­های مختلفی هستند که کاربران با توجه به دانش، مشخصات روی باتری و نیاز خود آنها را انتخاب می‌کنند.

بهترین مرجع فروش یو پی اس

با توجه به اهمیت و کاربردی که ups در تأمین برق مصرفی لوازم الکترونیکی و جلوگیری از ایجاد خسارت مالی و جانی دارد، توصیه می‌­شود تنها از شرکت­‌هایی خریداری کنید که عرضه­‌کننده برندهای باکیفیت و اورجینال می­‌باشند. شرکت رسام یو پی اس یکی از مراکز فعال با 10سال سابقه در زمینه فروش یو پی اس، باتری، استابلایزر در برندهای معتبر ایرانی و خارجی می‌­باشد که علاوه بر اینها، خدمات تخصصی تعمیرات ups را به‌کمک نیروهای باتجربه و متخصص ارائه می‌­دهد. شما می‌­توانید برای مشاهده یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات عرضه شده به آدرس https://rasamups.com مراجعه کرده و با تمامی خدمات این شرکت آشنا شوید این شرکت دارای یک دفتر مرکزی در تهران و یک دفتر در تبریز می­‌باشد که در صورت نیاز می­‌توانید از طریق شماره­‌های مندرج در سایت با این مجموعه در ارتباط باشید.

396787