رئیس دیوان عالی کشور در بازدید از دادگاه تجدیدنظر استان چهارمحال بختیاری:

قضاوت از شئون ولایت و امری حساس و خطیر است

همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری ضمن بازدید از شعب دادگاه‌های تجدید نظر و گفت وگو با قضات و کارکنان این مجموعه تذکرات لازم را ارائه کرد و همچنین به رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم پرداخت.
تصویر قضاوت از شئون ولایت و امری حساس و خطیر است

به گزارش سایت خبری پرسون، همزمان با رئیس قوه قضائیه به استان چهارمحال و بختیاری، رئیس دیوان عالی کشور ضمن بازدید از شعب دادگاه‌های تجدیدنظر و گفتگو با قضات و کارکنان این مجموعه از نزدیک در جریان روند امور قرار گرفت و دستورات لازم در راستای حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم ارائه شد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه این بازدید خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم در دستگاه عدلیه را از الطاف الهی دانست و گفت: به رغم مشکلات و کمبودها ، خدمت به مردم عزیزمان توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر این نعمت را باید با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هرچه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی افزود: قضاوت از شئون ولایت و امری حساس و خطیر است و لازمه آن مراقبت و تهذیب نفس است. قاضی در هر تصمیمی که می گیرد باید در محضر خداوند متعال پاسخگو باشد، لذا در هنگام صدور رأی باید بسیار دقت کرد و شرع مقدس و قانون را در نظر گرفت.

رئیس دیوان عالی کشور همچنین بر تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و افزود: در کوتاه ترین زمان باید به ارباب رجوع پاسخ داده شود.

گفتنی است رئیس دیوان عالی کشور در این سفر یک روزه، دادگستری، زندان، پزشکی قانونی و اداره ثبت اسناد شهرستان بروجن را مورد بازدید قرار خواهد داد.

منبع: دیوان عالی کشور

717958