ضرورت صیانت از مواضع نظام در سیاست خارجی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت صیانت از مواضع نظام در سیاست خارجی به عنوان سنگر راهبردی نظام گفت: اصلی‌ترین نگرانی امروز ما نیز مربوط به همین سیاست خارجی است تا مبادا رویه اجرایی در این عرصه طوری پیش برود که خلاف مصالح کشور، منافع ملت و مبانی انقلاب و نظام باشد.

تصویر ضرورت صیانت از مواضع نظام در سیاست خارجی

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی وی روز شنبه در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مشهد افزود: هر جریانی هم که روی کار بیاید، حقیقت این است که از اداره مسایل کشور فروگذاری نخواهد کرد و همه توان خود را پای کار می‌آورد تا حداقل، کارآمدی تفکر و منطق خود را ثابت کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هیچ وقت در منویاتشان کلی‌گویی ندارند و حتی در صحبت‌ها و اوامری که خطابش ما هستیم، من به چشم خودم دیده‌ام که راهکارهای تحقق آن هدف هم مطرح می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب هیچ وقت دستوری نداده‌اند که اطراف آن ابهام باقی مانده باشد به خصوص در چنین امر مهم و ویژه‌ای همچون سیاست خارجی که عمود و محور مبنایی نظام است و موضوعی است که نتایج آن با بسیاری از امور حساس و راهبردی گره خورده است.

علم الهدی افزود: یک نمونه همین موضوع محور مقاومت است، اگر جریانی تصمیم گرفت خلاف امور منطقه، راهبردی مخالف محور مقاومت در دستور کار قرار بدهد علاوه بر این که خلاف ارزش‌های انقلاب گام برداشته است زیان آن به صورت مستقیم به امنیت داخلی کشور نیز باز می‌گردد.

وی ادامه داد: اصل قضیه این است که حالا ممکن است دولتی سرکار بیاید و مردم هم به آن رأی بدهند. بعد از این، دولت برود سراغ مذاکره و سازش و بعد هم بگوید من به غیر از این راه نمی‌توانم کشور را اداره کنم.

امام جمعه مشهد گفت: در این شرایط، رهبری که رأی مردم را تنفیذ هم کرده، بدیهی است در مقابل این اراده ممانعتی ایجاد نخواهد کرد اما ایشان در قضیه برجام از همان ابتدا به ۲ نکته اشاره کردند یکی این که این ماجرای مذاکره به دلیل خباثت و رذالت ذاتی آمریکا به نتیجه نخواهد رسید و دوم این که اگر هم شما می‌خواهید وارد گود شوید، با نرمش قهرمانانه وارد شوید.

علم الهدی افزود: شاید آن روز اگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با افرادی تشکیل می‌شد که با قدرت این قضیه را مدیریت می‌کردند کار به این‌جا نمی‌کشید و دیدید آخرش همه چیز را طوری هماهنگ کردند که کل فرایند رسیدگی چند دقیقه هم طول نکشید.

منبع: ایرنا

717235