همه برای کشور و نظام عزت آفریدند

امروز همه حامیان و تلاش‌گران این صحنه باشکوه باید بدانند که برای کشور و نظام عزت آفریدند و عدم راه‌یابی نامزد مورد نظرشان نباید سبب شود پا از مرزهای اخلاقی و قانونی و شرعی فرا نهند.

تصویر همه برای کشور و نظام عزت آفریدند

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام حمید احمدی مدیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در یادداشتی اختصاصی که در اختیار خبرنگار مهر قرار داده است به اهمیت پذیرش شکست در هر فرایندی و تلاش مضاعف فرد پیروز پرداخته که در ادامه می‌خوانیم:

از ظرفیت و ثبات و شکوه نظام جمهوری اسلامی چرخش نخبگان در عالی‌ترین سطوح آن بر اساس یک ساز و کار روشن و قانونی است که مبین صداقت این نظام و رهبری آن در تعهد به مردم سالار بودن حکمرانی است.

نظامی که رهبری آن آرای مردم را امانت و حق‌الناس اعلام و تعهد به قانون اساسی در سپردن اداره امور کشور بدون تأخیر و بدون اعمال سلایق مجریان و ناظران، در اخذ نظرات مردم هیچ‌گاه تعلل نکرده است و به نهایت تلاش نموده حتی در بحرانی‌ترین شرایط تمام توان خویش را در حفظ این امانت بزرگ وفا نماید. به همین جهت عدم‌تمکین عده‌ای از رجال سیاسی در گردن نهادن به خواست عمومی، مردم را به شورش و طغیان فراخواندند، بیش از هر اقدام علیه این مردم و نظام، زشت و از منکرات فراموش نشدنی است و ظلمی در حق ملک و ملت و نظام اسلامی بوده است که هنوز آثار و تبعات منفی آن دامن‌گیر کشور است.

این بار نیز در فرایندی سالم رغم بداخلاقی برخی اطرافیان، مردم با مشارکتی قابل قبول دست به انتخاب زدند این‌که چرا و به چه دلیل به نامزدی رأی دادند، باید در جای خود تحلیل و بررسی شود اما واقعیت انتخاب مردم را تغییر نمی‌دهد.

امروز همه حامیان و تلاش‌گران این صحنه باشکوه باید بدانند که برای کشور و نظام عزت آفریدند و عدم راه‌یابی نامزد مورد نظرشان نباید سبب شود پا از مرزهای اخلاقی و قانونی و شرعی فرا نهند و به انتخاب مردم و مهم‌تر به خود مردم عزیز و شریف بی‌مهری و سخن ناصواب در حق‌شان گفته شود. و بدانیم تحمل شکست نیازمند ظرفیت و سعه صدر بالاست و هرکسی پا در میادین رقابت و انتخاب می‌نهد باید این آمادگی و سعه صدر را داشته باشد.

خداوند شرح صدر را منتی بر پیامبرش و از ویژگی ممتاز رسولش برمی‌شمرد "الم نشرح لک صدرک"ایمان به راه و اعتماد به خداوند و حکمت‌های بالغه الهی و از نشانه‌های ایمان سعه صدر و صبر و تحمل است.

قطعاً وظیفه دینی و ملی ایجاب می‌کند که سعی کنیم فرد منتخب موفق و سربلند شود و به مردم و نظام‌خدمت کند.

و بر فرد منتخب و پیروز و هواداران و کسانی که برای پیروزی‌اش تلاش کردند دو چندان لازم است که ظرفیت خویش را به نمایش بگذارند و خود را غالب و دیگران را مغلوب نپندارند و نشان دهند که مردم احساس کنند در سپردن این عهد بزرگ به فرد منتخب به خطا نرفته‌اند.

در همین کشور شاهد بودیم که زمانی یکی از جریان‌های سیاسی منحرف در کشور هر وقت به رأی مردم نیاز داشت به آنان خطاب می‌کرد: خلق قهرمان ایران! وقتی نتیجه انتخابات به نفع شأن نبوده، مردم را نادان و مورد ملامت قرار می‌دادند و وقتی به قدرت می‌رسیدند، انتخاب مردم را به پای تأیید امیال و مطامع غلط خود می‌نوشتند و فرجام‌شان آن شد که نزد مردم مطرود و منفور گشتند.

امروز همه باید به قانون پایبند و به آرمان نظام متعهد بمانند و مراقب دسیسه‌های کاسبان قدرت و افراد سطحی و غوغاسالار باشند و گرفتار جریان شارلاتانیزم رسانه‌ای و فضای مجازی نشوند و همه چشم و گوش به رهبر حکیم و فرزانه بسپاریم که او ناخدای مدبر و هوشمند این کشتی در اقیانوس پرتلاطم است و دشمن غدار و بی‌رحم ملک و ملت و دیانت ما در کمین!

این پیروزی بر رهبری فرزانه و حکیم و مردم شریف ایران اسلامی مبارک باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

705801