نیویورک‌تایمز به پیش‌بینی نتیجه انتخابات واکنش نشان داد

نیویورک‌تایمز در گزارش پوشش انتخابات ریاست جمهوری ایران، پیش‌بینی نتیجه چهاردهمین دوره انتخابات ایران را برای نخستین بار در بیش از یک دهه اخیر، دشوار توصیف کرد.

تصویر نیویورک‌تایمز به پیش‌بینی نتیجه انتخابات واکنش نشان داد

به گزارش سایت خبری پرسون، نیویورک‌تایمز در گزارش پوشش انتخابات ریاست جمهوری ایران، پیش‌بینی نتیجه چهاردهمین دوره انتخابات ایران را برای نخستین بار در بیش از یک دهه اخیر، دشوار توصیف کرد.

روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا که همگام با مطبوعات بین‌المللی به پوشش دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخته است، در گزارش خود نوشت که پیش‌بینی نتیجه این انتخابات دشوار است.

نیویورک‌تایمر در این گزارش به وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی دو نامزد حاضر در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرده و در ادامه با تعابیر خود، به معرفی دو نامزد پرداخته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: ایرانی‌ها امروز در انتخاباتی که به رقابتی شدید بدل شده و برای نخستین بار در بیش از یک دهه، پیش‌بینی نتیجه آن دشوار است، رییس جمهور بعدی این کشور را انتخاب می‌کنند.

در بخش دیگری از گزارش نیویورک‌تایمز می‌خوانیم: نتیجه (نهایی) احتمالا به تعداد ایرانیانی بستگی دارد که در دور اول مشارکت نکرده و تصمیم گرفته‌اند تا در دور دوم پای صندوق‌ها حاضر شوند. همزمان با چالش‌های داخلی و خارجی، رای‌دهندگان با دو رویکرد حاکمیتی متفاوت روبه‌رو هستند.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه (۸ تیر) برگزار شد. بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای اخذ شد که مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

منبع: دیده بان ایران

705496