تلاش روحانیت برای رشد مشارکت در انتخابات

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مبلغان مذهبی برای جلب حضور گسترده مردم در انتخابات به تلاش خود ادامه می‌دهند.
تصویر تلاش روحانیت برای رشد مشارکت در انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در سالن شهید پاک‌نژاد یزد برگزار شد، اظهار داشت: همه مبلغین موظف‌اند تا برای حضور گسترده مردم در انتخابات تلاش کنند.

وی با اشاره به آیه‌های سوره احزاب، فعالیت مبلغان را برای رضای خدا و به دور از تأثیر حزب‌ها و جریان‌ها دانست و این امر را رمز ثابت‌قدمی آنان برشمرد.

عزت زمانی بیان کرد: سازمان تبلیغات با اتکا به همین اصل توانسته است سال‌ها پرچم توحید را برافراشته نگه دارد؛ امروز، تحت سایه پرچمی که توسط حضرت روح‌الله برافراشته شده، جهان اسلام جوشش و امید جدیدی را تجربه می‌کند که در قالب یک مکتب و اندیشه فکری با عنوان مقاومت به تلاش ادامه می‌دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز مقاومت را برگرفته از اسلام ناب و ارزشمند می‌دانند و تاریخ گواه ایستادگی و تلاش انبیاء، اولیاء الله و اهل بیت (ع) برای قیام به حق بوده است.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، نیز در این همایش، اظهار داشت: روحانیت به منظور افزایش مشارکت در انتخابات فعالیت‌های گسترده‌ای را در دستور کار دارد.

وی به تلاش‌های انجام شده در انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تأکید کرد: استان یزد با اشعار و نوحه‌سرایی‌های خود همواره به جریان انقلاب کمک کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: یکی از دستاوردهای مهم دولت شهید رئیسی، مسجد محوری است و این روند باید ادامه یابد؛ اشعار فاخر و عاری از هرگونه وهن تشیع نیز باید در سینه‌زنی‌ها مدنظر قرار گیرد.

نجیمی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی دارالعباده یزد همواره در مسیر ابا عبدالله الحسین (ع) فعالیت کرده‌اند و امیدواریم این حسینی بودن به درستی به جهانیان نشان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور سالن اجتماعات مباهله در اداره تبلیغات اسلامی استان یزد راه‌اندازی شده است و همه مبلغان باید کمک کنند تا این سنت حسنه در تمام نقاط استان و کشور پرشورتر برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: از میدان همافر تا میدان امام رضا (ع) بیش از 50 مسجد وجود دارد که یا درب آن‌ها بسته است و یا امام جماعت غیرمعمم دارند.

وی گفت: این مسئله تنها مربوط به یکی از خیابان‌های اصلی یزد است و باید کم‌کاری‌های این حوزه برطرف شود؛ وقتی 2 هزار امام جماعت در استان یزد فعالیت دارند، چرا اغلب مساجد حاشیه شهر فاقد امام جماعت هستند.

منبع: تسنیم

705431