مراد صحرایی:

در دولت سیزدهم به طور متوسط روزانه ۸ مدرسه احداث شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۷ هزار مدرسه و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس ساخته شده است.
تصویر در دولت سیزدهم به طور متوسط روزانه ۸ مدرسه احداث شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا مراد صحرایی، سوم تیرماه در جریان سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۷ هزار مدرسه و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس ساخته شده است یعنی به طور متوسط روزانه ۸ مدرسه احداث شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۲۷۰۰ فضای ورزشی و تربیتی در آموزش و پرورش ساخته شده است که یعنی ماهانه ۱۰۰ فضای پرورشی و ورزشی در کشور احداث شده است.

صحرایی با بیان اینکه مقاوم سازی، بهسازی و ایمن سازی مدارس در سطح بی سابقه‌ای در کشور انجام شده است، گفت: در دولت سیزدهم ۷۰ هزار کلاس درس بهسازی شد و بیش از چند میلیون متر مربع از فضاهای آموزشی مقاوم سازی شدند که بی سابقه بود و امیدوارم به همین صورت ادامه پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی کشور به پنج متر و ۳۵ سانتی متر رسیده است، افزود: این سرانه نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی کرده و نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست چراکه پیش از انقلاب سرانه فضای آموزشی کشور زیر دو متر بوده است.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد مدارس استان دو شیفت هستند، تصریح کرد: امیدواریم این روند به گونه‌ای ادامه پیدا کند که هیچ مدرسه دو شیفتی نداشته باشیم و با توسعه و ساخت مدارس، مدارس دوشیفته جمع آوری شوند.

صحرایی با بیان اینکه جمع آوری مدارس کانکسی از نویدهای شهید جمهور بود گفت: مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر به زودی و تا پایان سال در کشور جمع آوری خواهند شد که زودتر از موعدی است که در این رابطه در نظر گرفته شده بود. همچنین امیدواریم مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر را با کمک خیرین جمع آوری کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: مشارکت مردم در قالب خیرین در دولت سیزدهم بی سابقه بود و بیش از نیمی از مدارسی که ساخته شد، خیرین به ما کمک کردند.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی به اتفاق استاندار از هنرستان شرکت ماشین‌سازی اراک، بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور بازدید کرد.

منبع: ایسنا

693717