برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عراق

دومین نشست هیات اجرایی برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عراق روز چهارشنبه با هدف بررسی زمینه های برگزاری باشکوه این دوره از انتخابات با حضور وبیناری رییس ستاد انتخابات خارج از کشور در بغداد برگزار شد.

تصویر برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عراق

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در این نشست، ابراز امیدواری کرد که شاهد یک انتخابات پرشور در ایران اسلامی و تمامی نمایندگی های جمهوری اسلامی در سراسر جهان، باشیم.

اعضای اجرایی برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در عراق در این نشست با طرح نظرات خود، فراهم شدن مشارکت بیشتر ایرانیان مقیم عراق و زائران عتبات مقدسه برای حضور در مراکز اخذ رای را مورد تاکید قرار دادند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در سخنانی گفت: باید با بکارگیری تمامی امکانات، ظرفیت ها و انجام هماهنگی های لازم، تسهیل و دسترسی بهتر رای دهندگان ایرانی مقیم در عراق به صندوق های اخذ رای را فراهم کرد.

آل صادق افزود: برای این دوره از انتخابات در کربلای معلا یک شعبه با ۴ صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در شهرمقدس سامرا نیز، یک مرکز اخذ رای با ۲ صندوق رای خواهیم داشت. افزود: در هریک از شهرهای بغداد، سامرا و کاظمین نیز ۲ صندوق اخذ رای آماده دریافت آرا هستند.

وی ادامه داد تدابیر لازم از جمله تامین امنیت و حفظ و صیانت از صندوق های رای در نظر گرفته شده است.

سفیر ایران در عراق در ادامه این نشست در وبینار ستاد انتخابات خارج از کشور با حضور علیرضا محمودی رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور و سایر روسای نمایندگی های کشورمان در غرب آسیا و خلیج فارس شرکت کرد و گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در خصوص این دوره از انتخابات ارائه نمود.

آل صادق در این وبینار با اشاره به برگزاری دو نشست هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات جمهوری اسلامی در عراق ، ابراز امیدواری کرد که دراین دوره شاهد انتخابات پرشور در تمامی نمایندگی های جمهوری اسلامی در سراسر جهان بویژه در نمایندگی های ایران در عراق باشیم.

علیرضا محمودی رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور نیز در این وبینار ضمن آرزوی موفقیت برای نمایندگی های کشورمان در خارج از کشور برای برگزاری یک انتخابات باشکوه، به برخی سئوالات مطرح شده در باره نحوه برگزاری و اجرای انتخابات در نمایندگی ها پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور پیشتر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از ۱۳۸ نمایندگی ایران که در خارج از کشور فعال هستند، نامه‌هایی را برای ارسال اقلام لازم انتخاباتی دریافت کردیم که تعرفه‌های لازم برای بیش از ۳۴۴ صندوق اخد رای ارسال خواهد شد.

علیرضا محمودی اظهارداشت: ما در وزارت امور خارجه برای برگزاری انتخابات در سال آینده در حال برنامه ریزی و آمادگی بودیم که با حادث شدن واقعه تلخ برای شهدای خدمت، برنامه‌ها تغییر کرد و ما با نمایندگی‌های خارج از کشور تماس گرفتیم و از آنها برآورد اولیه برای برگزاری ‌انتخابات را درخواست کردیم.

محمودی افزود: در هفته جاری تمام اقلام و تجهیزات به دست نمایندگی های ایران خواهد رسید. در تماس با آنها اطمینان لازم از برگزاری انتخاباتی خوب را داریم.

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه تصریح کرد: باتوجه به حضور ایرانیان در کشورهای همسایه، برای عراق ۲۶ صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است و تلاش می‌کنیم صندوق های سیار را هم در آن کشور داشته باشیم.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

693270