گروه بریکس واکنش شایسته‌ای به حملات اسرائیل نشان دهد

رئیس دیوان عالی کشور که به منظور شرکت در نشست روسای دیوان‌های عالی کشورهای عضو بریکس به روسیه سفر کرده است، در دیدار با رئیس دیوان عالی فدراسیون این کشور ابراز امیدواری کرد که گروه بریکس، واکنش شایسته‌ای به حملات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه نشان دهد و مانع از ادامه این جنایات شود.

تصویر گروه بریکس واکنش شایسته‌ای به حملات اسرائیل نشان دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در دیدار با خانم ایرینا پادنوساوا، رئیس دیوان عالی فدراسیون روسیه، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، قتل عام و جنایت صورت گرفته در هشت ماه اخیر توسط رژیم اشغالگر قدس را بی سابقه خواند.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه این دیدار درباره همکاری‌های قضایی و حقوقی بین دو کشور و همچنین در قالب بریکس گفتگو کرد.

منتظری در ادامه روابط ایران و روسیه را راهبردی خواند و اظهار داشت که رهبران دو کشور بر تعمیق و توسعه هرچه بیشتر روابط به خصوص روابط قضایی و حقوقی تاکید دارند.

رئیس دیوان عالی روسیه نیز با تسلیت شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان، نشست مقامات عالی قضایی بریکس را محل خوبی برای افشای جنایات اسرائیل خواند.

پادنوساوا ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و روسیه در حوزه حقوقی و قضایی روز بروز توسعه یابد.

نشست روسای دیوان‌های عالی کشورهای گروه بریکس، روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ در شهر سوچی برگزار و طی آن، همکاریهای قضایی بین کشورهای عضو بررسی می‌شود.

بنا بر خبر دیگری،‌ روسای دیوان‌های عالی ایران و بلاروس در حاشیه اجلاس بریکس در سوچی روسیه با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در این دیدار اظهار داشت: جهان از یک جانبه گرایی آمریکا آسیب فراوان دیده است و کشورهای مستقلی همانند ایران و بلاروس می‌توانند با تشریک مساعی با امریکا مبارزه کنند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه نسبت به ایران و بلاروس، ابراز امیدواری کرد که دو کشور در تعامل با یکدیگر و به ویژه توسعه همکاری‌های قضایی و حقوقی، این تحریم‌ها را خنثی کنند.

رئیس دیوان‌عالی کشور همچنین حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را علت ادامه دار شدن کشتار مردم غزه خواند و از کشورهای مستقل جهان خواست که واکنش شایسته ای به این جنایات نشان دهند.

والنتین سوکالو رئیس دیوان عالی جمهوری بلاروس نیز با ابراز تسلیت به خاطر شهادت رئیس جمهور کشورمان، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های قضایی و حقوقی ایران و بلاروس بتواند به مردم دو کشور در بی اثر سازی تحریم‌ها کمک کند.

بلاروس به عنوان کشور دوست بریکس به نشست روسای دیوان‌های عالی این گروه دعوت شده است.

رئیس دیوان عالی کشور در حاشیه اجلاس دیوان‌های عالی کشورهای عضو گروه بریکس همچنین با تِئودروس مِهرِت رئیس دیوان عالی فدرال دموکراتیک اتیوپی گفت و گو کرد.

منتظری، این ملاقات را اولین دیدار مقامات عالی قضایی دو کشور خواند و ابراز امیدواری کرد که در نتیجه این دیدار، همکاریهای قضایی و حقوقی دو کشور توسعه یابد.

رئیس دیوان عالی اتیوپی نیز با ابراز خرسندی از ملاقات با همتای ایرانی، دو کشور اتیوپی و ایران را کهن و تاریخی خواند که می‌توانند با ظرفیت سازی، همکاریهای شایسته و مفیدی در حوزه های حقوقی و قضایی داشته باشند. وی خواستار استفاده از تجربیات ایران در حوزه استفاده از فناوریهای نوین در روند دادرسی شد.

اتیوپی همزمان با کشورمان از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی به عضویت کامل گروه بریکس درآمده است.

جمهوری اسلامی ایران،‌ روسیه،‌ چین، برزیل،‌ هند،‌ آفریقای جنوبی، مصر،‌ اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، اعضای گروه بریکس را تشکیل می‌دهند.

روسیه به عنوان رئیس دوره‌ای گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ حدود ۲۵۰ رویداد را در چارچوب این گروه و در بخش های مختلف برنامه‌ریزی کرده است.

همزمان با سفر رئیس دیوان عالی کشور به روسیه، هیات عالی قضایی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور نیز به منظور شرکت در ششمین اجلاس دادستان‌های کل کشورهای عضو بریکس به روسیه سفر کرده است. این اجلاس در سن‌پترزبورگ در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

683102