حجت الاسلام و المسلمین منتظری:

تشکیل یک دبیرخانه فعال با حضور نمایندگان کشورهای عضو در دستور کار قرار گیرد

رئیس دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه نشست روسای دیوان عالی عضو بریکس: امیداورم این دیدار موجب تقویت همکاری های  بیشتر شود  و از زحمات و تلاشهای ریاست دیوان عالی کشور روسیه از سوی خود و همراهان تشکر می کنم.
تصویر تشکیل یک دبیرخانه فعال با حضور نمایندگان کشورهای عضو در دستور کار قرار گیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه نشست روسای دیوان عالی عضو بریکس ضمن ابراز خوشحالی از آشنائی نزدیک گفت: امیداورم این دیدار موجب تقویت همکاری های بیشتر شود و از زحمات و تلاشهای ریاست دیوان عالی کشور روسیه از سوی خود و همراهان تشکر می کنم.

منتظری در ادامه افزود: مهم ترین رویکرد این تشکل که به نام بریکس نامیده شده است این است که جهان را از یک سیاست منفور تک قطبی بودن رها ساخته و حقوق همگان را به صورت عادلانه تامین می نماید که در شش محور موضوعات مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

وی گفت: نقش اقتصاد و سرمایه در هر جامعه ای موجب قوام و دوام می باشد و تحقق عدالت جامعه خصوصاً در امور اقتصادی از طریق برقراری قدرت رقابت سالم و اقتصادی بر محور عدالت برای همگان و تسهیل سرمایه گذاری و ایجاد و اشتغال و رفع فقر برای همگان است و ضرورتاً امروز همه کشورها نیازمند هستند که در تبادل اقتصادی و رفع نیازهای یکدیگر، با یکدیگر تعامل، مساعدت و همکاری داشته باشند.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: گروه بریکس چنین مسئولیت خطیری را عهده دار است اگر بخواهیم این گروه به اهداف خود بهتر دست یابد باید از همه ابعاد آنا را تحکیم ببخشیم از جمله آن حمایت حقوقی وقضائی از سرمایه و سرمایه گذاران است. از یک طرف باید جلوی سوء استفاده کسانی که اخلال در نظام اقتصادی کشور ایجاد می کنند طبق قانون گرفته و برخورد قاطع شود و از سوی دیگر تضمین لازم برای سرمایه و سرمایه گذاران را فراهم ساخت و بخشی از این تضمین تلاش برای حذف تحریم ها و یا کم اثر کردن آن می‌باشد این رسالت و وظیفه مهم در چنین مجمعی باید مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

رئیس دیوان عالی کشور ایران سه پیشنهاد جهت بررسی به اعضای حاضر در اجلاس در راستای بهبود شرایط ارائه نمود که به شرح زیر است:

1 ـ تلاش شود قوانین مرتبط با موضوع ضمن حفظ اصول و قواعد اساسی شناخته شده در قوانین اساسی هر کشور و نیز قوانین و مقررات بین المللی با یکدیگر هماهنگ و حتی الإمکان رویه واحدی بر آن اعمال گردد .

2 ـ در پرونده‌های مربوط که یک طرف آن از شهروندان کشور دیگر عضو بریکس است با تعامل و همکاری طرفین طرح و رسیدگی شود .

3 ـ تشکیل یک دبیرخانه فعال با حضور نمایندگان کشورهای عضو در دستور جدّی کار قرار گیرد تا مسائل مربوط به امور حقوقی و قضایی را پیگیری و همه کشورهای عضو ملتزم شوند همکاری لازم را برای بهبود کار و حصول به اهداف به عمل آورد .

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به قوانین کشور ایران گفت: در قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران به دفاع از حقوق سرمایه گذاران توجه ویژه شده است از جمله تشکیل دادگاه ها رسیدگی به جرائم و دعاوی مهم اقتصادی تا ضمن حمایت از سرمایه گذاران با هدف تسهیل و فعالیت بخش خصوصی و توسعه رقابت اقتصادی و کاهش ریسک در بخش سرمایه گذاری، تا اینکه بخش خصوصی در ورود به بازار نگران انحصار است و رقبای انحصاری نباشند .

رئیس دیوان عالی کشور جمهوری اسلامی ایران در پایان از میزبانی رئیس دیوان‌عالی‌ کشور روسیه و همکاران ایشان صمیمانه سپاسگزاری نمود.

منبع: دیوان عالی کشور

693675

مطالب مرتبط