درخواست مقام آمریکایی برای توقف کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو

سناتور برجسته و مستقل آمریکایی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و ادامه حملات مرگبار علیه فلسطینیان خواستار توقف کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو شد و تاکید کرد ایالات متحده باید از ابزارهای خود برای پایان دادن به این جنگ و کمک به مردم غزه استفاده کند.

تصویر درخواست مقام آمریکایی برای توقف کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو

به گزارش سایت خبری پرسون، سناتور برنی سندرز با انتشار ویدئویی در صفحه رسمی خود در ایکس به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد که در آن به ایالات متحده به دلیل عدم ارسال سریع بمب به او حمله کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت راست افراطی او در طول هشت ماه حملات بی‌وقفه علیه غزه بیش از ۳۷ هزار فلسطینی را کشته است، گفت او حق ندارد به بهانه مقابله با حماس علیه تمام ملت فلسطین وارد جنگ شود اما این، همان چیزی است که دقیقا اتفاق افتاده است.

سندرز ادامه داد: بیایید رو راست باشیم. دولت راست افراطی نتانیاهو تاکنون بیش از ۳۷ هزار فلسطنی را کشته و نزدیک به ۸۵ هزار نفر را مجروح کرده است. ۶۰ درصد از این افراد، زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند. پس از بی‌خانمان کردن حدود ۱.۸ میلیون نفر از جمعیت غزه، بیش از ۶۰ درصد ساختمان‌های مسکونی غزه را نیز نابود کرده است.

وی همچنین گفت: ارتش اسرائیل زیرساخت‌های شهری غزه، شامل سیستم آب و فاضلاب را از بین برده است. این روزها به‌رغم گرمای زیاد هوا، برق در این منطقه هم وجود ندارد. سیستم پزشکی و امدادرسانی در غزه فلج شده است و ۱۹ بیمارستان دیگر قادر به ارائه خدمات نیستند و بیش از ۴۰۰ فرد در این سیستم کشته شده‌اند.

این سناتور آمریکایی به تخریب نظام آموزشی در غزه و نابودی مدارس و تعداد زیادی از دانشگاه‌ها در این منطقه اشاره کرد و افزود: به گفته نهادهای بشردوستانه صدها هزار فلسطینی هم اکنون با قحطی مواجهند و بیش از ۸۰۰۰ کودک زیر ۵ سال دچار سوءتغذیه هستند.

او تاکید کرد: این، نتیجه محدودیت‌های دولت نتانیاهو بر ارائه کمک‌های بشردوستانه است و به همین دلیل است که او به درستی از سوی دادگاه لاهه و سازمان ملل به جنایات جنگی متهم شده است.

برنی سندرز در ادامه صحبت‌های خود نتانیاهو را مانع دستیابی به راه‌حل دو دولتی و برقراری صلح پایدار در این منطقه دانست و اظهار داشت: باید بگویم که با توجه به این حقایق، مضحک است که نتانیاهو برای سخنرانی به کنگره دعوت شده است. ما نباید کسانی را که از گرسنگی کودکان به عنوان یک ابزار جنگی استفاده می‌کنند، محترم بداریم. ایالات متحده در عوض می‌بایست تمام کمک‌های خود به اسرائیل را متوقف و از تمام ابزارهای فشار خود برای پایان دادن به این جنگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه استفاده کند. ایالات متحده باید خواستار توقف کشتار فلسطینیان در کرانه باختری و ابتکار راه‌حل دو دولتی شود.

منبع: ایسنا

693257