سرفاصله اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های بی‌آر‌تی و عادی کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از برنامه‌ریزی این شرکت جهت کاهش سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های بی‌آرتی و عادی با ورود اتوبوس‌های نو خبر داد.
تصویر سرفاصله اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های بی‌آر‌تی و عادی کاهش یافته است

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی علیزاده؛ مدیر عامل شرکت هفت اتوبوس به منطقه 17 که صبح امروز با حضور رضا سیفی؛ شهردار منطقه 17 برگزار شد اظهار کرد: بیش از 10 الی 12 سال بود که اتوبوس‌های سطح شهر تهران نوسازی نشده بودند و این عدم نوسازی در حوزه حمل و نقل موجب گلایه و ناراحتی شهروندان شده بود.

وی افزود: به دلیل عدم نوسازی در ناوگان اتوبوسرانی بیش از یک دهه کولرهای اتوبوس‌ها نیز در فصل گرما مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و همه این موارد گلایه شهروندان را به همراه داشت اما در این دوره از مدیریت شهری و با تاکید شهردار تهران نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفت.

علیزاده تصریح کرد: عقد قرارداد جهت ورود 2500 دستگاه اتوبوس برقی با اعتبار 20 همت با شرکت چینی و همچنین عقد قرارداد برای ساخت 2500 دستگاه اتوبوس داخلی از موضوعاتی بوده که در این دوره از مدیریت شهری اجرا شده است و ان‌شاءالله ظرف امسال و سال آینده، 5 هزار دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: از 5 هزار دستگاه اتوبوس اشاره شده 3 هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که از این تعداد نیز 2500 دستگاه توسط شرکت چینی و 500 دستگاه نیز توسط شرکت داخلی ساخته و وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهد شد و استفاده از اتوبوس‌های برقی تاثیر بسزایی را در کاهش آلودگی هوا و موضوعات زیست محیطی خواهد داشت.

وی افزود: نوسازی اتوبوس‌های پایتخت از سال 1400 و با تاکید شهردار تهران آغاز شد و در آن مقطع 175 دستگاه اتوبوس خریداری و وارد چرخه خدمت‌رسانی شد و تاکنون 950 دستگاه اتوبوس نوسازی شده‌اند که البته تعداد اتوبوس‌های مورد نیاز برای شهر تهران بالغ بر 7 هزار دستگاه است و ان‌شاءالله فرآیند نوسازی اتوبوس‌ها تا پایان این دوره از مدیریت شهری ادامه خواهد داشت.

علیزاده افزود: با تامین اتوبوس‌های جدید و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این اتوبوس‌های به مناطق مختلف پایتخت تقسیم‌بندی‌ خواهند شد و این روند می‌تواند مورد استقبال و رضایت شهروندان باشد.

وی همچنین به تولید اتوبوس توسط کارخانجات اتوبوس اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از 10 سال خط تولید اتوبوس‌های داخلی نیمه فعال و یا متوقف شد بود تمهیداتی برای فعال کردن این خطوط صورت گرفته و هم‌اکنون تولیدکنندگان داخلی اتوبوس‌ها را تهیه و به شرکت اتوبوسرانی تحویل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به برنامه‌ریزی شرکت اتوبوسرانی جهت کاهش سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها در خطوط عادی و بی‌آرتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در اتوبوس‌های عادی بین 30 تا 40 دقیقه و در خطوط بی‌آر‌تی 5 تا دقیقه سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها است که با ورود اتوبوس‌های نو و جدید سرفاصله اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

682972