حوزه امنیت انتخابات در سه سطح پیگیری می شود

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امنیت انتخابات در سه سطح پیگیری می شود، گفت: امنیت پیش از برگزاری انتخابات شامل مراسم، تبلیغات، میتینگ های قانونی در دستور کار است و همچنین نیروی انتظامی رصد می کند که در بین نامزدها و طرفداران آنها بداخلاقی رخ ندهد.
تصویر حوزه امنیت انتخابات در سه سطح پیگیری می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار "احمدرضا رادان" در حاشیه دومین روز از بیست و هفتمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران فراجا اظهار داشت: امنیت انتخابات و مراسمی که به طور کلی در کشور صورت می گیرد، از کارویژه هایی است که فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی باید با تمام امکاناتش در خدمت مردم و ذینفعان باشد.

وی ادامه داد: یکی از آنها امنیت انتخابات ریاست جمهوری است که زودهنگام با شهادت آیت الله دکتر رئیسی یار مردم از جبهه خدمت انجام خواهد شد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه حوزه امنیت انتخابات در سه سطح پیگیری می شود، افزود: امنیت قبل از انتخابات شامل مراسم، تبلیغات، میتینگ های قانونی در دستور کار است و همچنین نیروی انتظامی رصد می کند که در بین نامزدها و طرفداران آنها بداخلاقی رخ ندهد.

وی افزود: سطرح دوم حین انتخابات است یعنی زمانی که مردم به پای صندوق های رأی می روند تا نامزد موردنظرشان را انتخاب کنند؛ در این روز همه شعب، صندوق ها اعم از ثابت و سیار و همچنین مراکزی که از صندوق ها باید برای شمارش استفاده بشود، تحت کنترل و امنیت و نظارت باشند.

رادان مرحله آخر انتظامی در ماموریت انتخابات را شمارش آراء در امنیت کامل عنوان کرد تا رئیس جمهور انتخاب شود.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: از مرز تا مرکز همه همکاران پلیس اعم از مرزبانی، انتظامی، یگان های تکاوری و سایر مجموعه آماده هستند که امنیت کامل و در خور شأن مردم را اجرا کنند.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهور، هشتم تیرماه در سراسر کشور، سفارتخانه ها و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می شود.

رشد ۳۰ درصدی کشفیات سرقت

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به برگزاری همایش سالانه پلیس گفت: در این نشست ارزیابی عملکرد بخش های مختلف فراجا انجام و در گام بعد اولویت هایی که باید امسال ادامه یابد، مرور شد.

رادان کاهش ۱۰.۵ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در ایام نوروز با وجود افزایش تردد را از جمله دستاوردهای پلیس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت و استفاده از پابندهای الکترونیکی و افزایش گشت ها، شاهد کاهش ۲۰ درصدی سرقت و افزایش ۳۰ درصدی کشف هستیم، افزود: ادامه این مسیر در دستور کار است تا به وضعیت مطلوبی برسیم.

منبع: ایرنا

682345